Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kanelbullens Dag

  • LittleMissTessie 3 oktober 2011

    Imorgon stundar Kanelbullens Dag. Är det något ni firar eller tycker ni bara att det är kommersiellt trams? Om ni firar det, bakar ni själv och i så fall vad för kanelbullar eller köper ni?

    Själv firar jag allt som går att fira. Jag tycker att alla tillfällen man får att fira något skall man ta och innebär det dessutom att jag får baka så desto bättre :)

    Jag har ännu inte bestämt mig för vad för kanelbullar jag vill baka, men jag hittade ett recept med kanel och chokladfyllning som lät riktigt läckert. Eller så blir det traditionella kanelbullar, men storlek XXL :D

  • Kakan1986 3 oktober 2011

    Håller med dig, allt som går att fira är värt att fira :)
    sen tycker jag inte om när det går till överdrift. Men kanelbullens dag är ju en rolig grej, kul att baka och gott att äta.
    Självklart ska de vara hembakat! MUMS!
    Lär nog baka klassiska kanelbullar och sen tänkte jag testa ett recept härifrån på "fusk wienerbröd", ska bli kanongott med riktig hemmagjord fika imorgon!

    Fusk wienerbröd

    Lycka till med bullbaket {drool}\o/

  • Cassiopeya 3 oktober 2011

    Vi brukar "fira" våffeldagen och så fetisdagen, men de andra "matdagarna" är det sämre med {hypnotized} Fast visst är det kul att de finns! Får se hur morgondagen ser ut, om tid finns, i så fall blir det kanske ett bullbak. Fast just kanelbullar är inte min favorit, får se hur jag kan fixa till det. Det där med choklad lät ju gott {eat} Har också ett recept på vaniljbullar som är otroligt goda och saftiga. Får se vad jag känner för att slänga ihop! {cute}

  • carron66 3 oktober 2011

    Håller med LittlemissTessie, kan man fira nått så gör man det! Jag jobbar på ett äldreboende och på Kanelbullens dag brukar vi baka själva, så det räcker till pensionärer och till deras besökande! Några av mina usk(undersköterskor) har gjort jättebullar av strumpor, hål från hålslagaren(strösocker) samt veckat bakplåtspapper (så det ser ut som bullformar ). Dessa jättebullar brukar vi ha som dekoration! Fest på hemmet alltså!{clap}

  • Dintan 3 oktober 2011

    Vi firar faktiskt kanelbullens dag på jobbet. I vanliga fall köper vi bullarna men i år har jag bakat dom. Hoppas dom duger till mina arbetskamrater...

  • solvik207 3 oktober 2011

    Har bakat färdigt med barnen nu...En sats till dagis och en till jobbet. Vi har kavlat och rullar i nästan en timme.
    Blev butterkakor samt kanelbullar

  • sanneth 4 oktober 2011

    Jag väntar just på att mina bullar ska jäsa klart.
    Sen blir det kaffe o bulle mums.
    Men det va roligare när barnen va små och man gjorde baket tillsammans.
    Nu är dom i övre tonåren och har massor av annat att göra.:'(

  • pihal 4 oktober 2011

    Har precis bakat färdigt en sats med Rolands kanelbullar. Gått över med en påse till min gamla 94 åriga granne som blev jätteglad. Gubben och jag skall mumsa på ett par bullar ikväll.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.