Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Karamellbak hemma...

  • TheHappyGirl 22 juli 2011

    Hejsan...

    undrar om det är någon som testat på att göra egna karmeller..vad hade ni för smaker i så fall och var det svårt? är det värt ett försök?

    Tack på förhand
    Ella

  • Roggan 22 juli 2011

    Ja, jag har mixtrat en hel del med många olika sorters godis. Till polkagrisar kan du göra andra smaker än pepparmint. Köp essenser eller eteriska oljor hos exempelvis Stockholms eter och essensfabrik (googla). Oftast behöver man tillsätta citronsyra när smeten kokat klart. om du gör fruktsmaker. Man får tänka på att det är mycket varmt och man bör nog vara två stycken som hjälps åt första gångerna.

    Kolla på mina recept hittar du några av recepten jag brukar använda mig av. Vill du ha något speciellt recept, hör av dig. Har massor...

  • boz1965 22 juli 2011

    Här är en bra grundsmet till hårda karameller:

    Hårda gammaldags karameller - grundsmet

    Färger och smakessenser utöver det vanliga, tradiga butikssortimentet hittar du här: http://borgebykryddgard.jetshop.se/

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.