Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kavlat marsipan HJÄLP!!

  • sillan 9 april 2008

    Jag ska göra en stor tårta för min dotters konfirmationsfest och vill göra den själv men jag skulle vilja köpa färdigkavlat marsipan. Är det nogon som vet var man får tag på sånt?? Har ringt till tusen bagerier men ingen säljer det (N) Jag bor i skåne så snälla om någon vet är jag tacksam för tips :)

  • tulle 9 april 2008

    Färdigkavlad marsipan finns i min ICA Maxi-butik. Jag tror det är DanSukker som gör den. Sen hur stor den är vet jag inte, lite större än en vanlig prinsesstårta kanske.

    Hur stor tårta ska du göra?

    /tulle

  • Lotten_J 9 april 2008

    Finns i de flesta matbutiker (Y)

  • sillan 9 april 2008

    Ja jag vet om att det finns till en prinsesstårta i butikerna men dennna ska vara väldigt stor (H) den ska räcka till 40 pers :D så det jag behöver är specialmått :)

  • tina62 9 april 2008

    Kavla den mellan gladpack. Funkar utomordentligt bar.
    Låt den bara li kall ( i kylen ) innan du lägger den på tårtan så går det lättare.

    Lycka Till

  • Bianca 9 april 2008

    Kolla in denna länk

    http://www.tartdecor.se/

    Hoppas det löser sig för dig

  • sillan 9 april 2008

    Tack snälla ni :D Ni är underbara

  • pia61 9 april 2008

    Det går också bra att kavla mellan 2 linnehanddukar och använda florsocker som "vetemjöl"

  • Annettenn 11 maj 2008

    Jag undrar bara om det är marsipan i någon speciell färg du ville ha? För annars går det att köpa ganska små rullar med detta i mataffären, dock i flerpack med tre (tror jag) olika färger.

  • Annettenn 11 maj 2008

    Insåg just att det var konfirmation, och inte student som jag fick för mig, antagligen redan gjort tårtan då..sorry!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.