Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

kikärtsmjöl

  • millan46 13 september 2008

    Har köpt en påse kikärtsmjöl i en asiatisk butik för det ska ju vara så nyttigt. Nu står den på hyllan i köket, jag vet inte hur man använder det. Har hört att man kan baka indiskt bröd med det, men har inget recept. Hjälp! -Millan

  • flabban 13 september 2008

    Skrivet av millan46 den 13 sep 2008

    Har köpt en påse kikärtsmjöl i en asiatisk butik för det ska ju vara så nyttigt. Nu står den på hyllan i köket, jag vet inte hur man använder det. Har hört att man kan baka indiskt bröd med det, men har inget recept. Hjälp! -Millan


    Förstår vad du menar. Blir själv lika nyttig ibland och inhandlar diverse linser och böner, för att sen ställa upp i ett skåp. Tyvärr kan jag inte bidra med något recept, men tänkte berätta hur jag gör med det nyttiga, som jag vill bli av med. Nu i veckan hittade jag en oöppnad påse quinoa i skåpet, det mal jag ner och använder, ca 1 dl av det, i matbröd. Tänker göra likadant med röda linser som jag har i en påse. Lycka till och hoppas du får hjälp med recept.

  • millan46 13 september 2008

    Tack ska du ha för tipset, får prova det (Y)

  • segerwitch 13 september 2008

    Skrivet av millan46 den 13 sep 2008

    Har köpt en påse kikärtsmjöl i en asiatisk butik för det ska ju vara så nyttigt. Nu står den på hyllan i köket, jag vet inte hur man använder det. Har hört att man kan baka indiskt bröd med det, men har inget recept. Hjälp! -Millan


    (Y):DHär kommer ett som jag tycker jättegod recept!Har ätit
    dom på Sicilien, rekommenderar verkligen(Y)(Y)
    Panelle Siciliani

    Lycka till!:D

  • Agi007 13 september 2008

    Sök på "besan" på google, det verkar som det är samma sak. Massor med recept sa hoppas du hittar nagot du tycker om!

    Channa puri är ju jättegott; indiskt bröd med kikärtsrora, sa kanske kan du anvanda mjölet till det (har aldrig lagat det, bara atit pa restaurang sa jag vet ej vilket mjöl man anvander). Lycka till!

  • millan46 17 september 2008

    Tack för dina råd. Nu är det bara att testa:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.