Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kladdkaka

  • Lenkan 20 februari 2009

    Är det bara jag som faktiskt inte vill att den ska vara kladdig utan hellre har den "seg" i konsistensen?

  • sussisus 22 februari 2009

    För min del spelar det ingen roll om kladdkakan är seg eller kladdig, huvudsaken är att den inte är för torr.

  • epi 23 februari 2009

    :D Nu har du fått många nya ideer om hur du ska göra. Mitt recept är poppis bland mina vänner och familj.
    Sonen ber om den alltid till fest och kalas. Då brukar jag baka dem innan och det håller sig fina och kladdiga ett par dagar.(L)
    Snabba choklad kladdkakan

    Lycka till med bakandet det blir många att prova och hoppas du hittar en favorit bland våra förslag.

    Kram Maria Epi:p

  • Amika 23 februari 2009

    Chokladkolakaka

    Det här är det absolut godaste receptet på kladdkaka som jag vet. Ett av betygen på den är: "så god att man nästan börjar gråta."
    Och jag är mer än benägen att hålla med. :)
    Och den är kladdig och seg på samma gång. :)

  • MatHanna 23 februari 2009

    Har precis samma problem, e en hejare på att baka det mesta men när man kommer till kladdkaka som "ALLA" ska kunna baka går jag bet.....men här kommer mitt eget recept och denna lyckas jag med.
    Väldigt populär o omtyckt, och superenkel att göra!!!
    Dessutom är den lyxig med det lilla extra.

    LYCKA TILL!!!// MatHanna


    [recept] 12398[/recept]

  • systeryster 23 februari 2009

    Kladdkaka med choklad och citrussmak
    Gjorde den här i helgen. (Y)
    Hade lite för mycket av det goda på den bara, så att blockchokladen blev väldigt tjock och hård. Blev nästan ogenomtränglig och svår att ta sig igenom, när man var sugen på en bit.
    Blev tvungen att avnjuta den i stora flak, men eftersom den redan är slut, så var det tydligen inget större problem.:p
    Rekomenderar i alla fall att ta lite blockchoklad och att breda ut den ordentligt i tunnt lager.:)

  • Gnurf 23 februari 2009

    Jag ser din desperation för mitt inre öga yster syster, en Kvinna kan ju inte få sin Chokladkaka fort nog när det behovet uppstår :D Ett tips till nästa gång är att det finns billiga sticksågar på ÖB...alternativt kolla denna länk....:p

    http://www.rusta.se/huggyxa_hobby_mini_hhy_0_5_375_p30101524.html

    Skrivet av systeryster den 23 feb 2009

    Kladdkaka med choklad och citrussmak
    Gjorde den här i helgen. (Y)
    Hade lite för mycket av det goda på den bara, så att blockchokladen blev väldigt tjock och hård. Blev nästan ogenomtränglig och svår att ta sig igenom, när man var sugen på en bit.
    Blev tvungen att avnjuta den i stora flak, men eftersom den redan är slut, så var det tydligen inget större problem.:p
    Rekomenderar i alla fall att ta lite blockchoklad och att breda ut den ordentligt i tunnt lager.:)

  • systeryster 23 februari 2009

    Tack gnurf ! Dig kan man lita på. Känns alltid bra med en mans perspektiv på de små vardagliga problemen.:D
    Ditt förslag är kanske billigare än de knivar som debatterats tidigare i andra trådar. Själv har jag bara gamla slöa brödknivar, men ska lyxa till det och köpa en bättre.
    Min kladdkaka klara jag nog utan verktygslådan, har redan både en gireringssåg och en sticksåg faktiskt om jag skulle missta mjölet för cement eller något liknande.
    Cointreu förgyller annars smaken på kladdkakan och det är ju inte nödvändigt med blockchoklad, det gör man som man vill med. Men det ligger något i det du säger att kvinnor nog har ett sug efter choklad ibland. :p Det sägs ju bota depression så det kanske är förklaringen.:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.