Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kladdkaka i mindre formar

  • Alexlyndra 18 januari 2010

    Jag har planer på att baka kladdkaka, men inte med en form i "den vanliga storleken" utan med former som är mindre, kanske 15 cm i diameter. Jag vet att mängden ingredienser ska minskas, men hur tänker jag när det gäller tiden i ugnen? Jag vill fortfarande ha det där kladdiga och nästan rinniga inuti.
    Någon som har något/några tips?

  • fen0mena 19 januari 2010

    Eftersom alla ugnar är olika brukar jag sällan använda mig av tillagningstider. Lättaste sättet är att bara hålla koll på kakan i ugnen. Jag tycker en kladdkaka är färdiggräddad när kanterna är fasta och mitten fortfarande är lös. Sen får man ställa den i kylen tills den "stannar". Så så fort kanterna ser färdiga ut, ta ut den! lycka till :)

  • Josefine00 19 januari 2010

    älskar kladdkaka
    (Y):)

  • Josefine00 19 januari 2010

    :@(H)(Y)(N):Z:'(:D(L)

  • smeand 19 januari 2010

    Jah halverar ofta receptet på kladdkaka, och då höjer jag temp i ugnen med 25 grader och halverar tiden.

  • Alexlyndra 19 januari 2010

    Smeand: Åh, okej! Det brukar fungera lika bra det? :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.