Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

KLADDKAKE-HJÄLP

  • butterfioon 6 mars 2011

    Skrivet av darkcookie den 28 feb 2011

    jag tycker att vit kladdkaka är väldigt god, men det är väldigt söt så tycker man ska ha en syrlig hallonsås till :P ett litet tips^^

    Vilket bra tips! Det ska jag absolut lägga på minnet :D

  • butterfioon 6 mars 2011

    Skrivet av escarboucle den 28 feb 2011

    men va tufft att du ska starta ett sånt i lilla falköping, jag är uppvuxen där!
    vart ska det ligga?
    ett tips på tal om glutenfri kladdkaka(jobbar själv på café) är att det faktiskt blir godare kladdis på glutenfritt mjöl, vi bakar alltid vår på lailas glutenfria mix, den blir kompakt och saftig, nästan som tryffel i konsitensen!
    ett annat tips är att göra mini-kladdkakor så du kan lägga mousse på eller liknade, så blir det en bakelse, mycket uppskattat här nere i skåne iaf..
    ska bli kul att komma upp o fika sen =)


    Det vet jag inte riktigt än! Jag ska gå ut ur gymnasiet först, men sen blir det kladdkakor!! Åhh, jag har aldrig testat det:) Det lät snyggt, ska prova :D

  • lajzan 6 mars 2011

    Mintkladdkaka
    Kladdkaka med fudgeglasyr
    Kladdis med hallonglasya
    Kladdkaka med cheesecakefyllning
    Kladdkaka med apelsin och pinjenötter

    Detta verkar vara mina absoluta favoriter. kan man få receptet på nån av dom skulle jag bli jättelycklig!

  • sju 7 mars 2011

    Kladdkaka med fudgeglasyr eller kladdkaka black n' white hade jag nog fallit för. Digestive och Daim lät inte heller fel.

  • BellaOA 7 mars 2011

    Chilikladdkaka
    Mintkladdkaka
    Lakrits och citron kladdkaka
    Kladdkaka med ingefärspäron
    Kladdkaka med cheescakefyllning

    Varför inte göra alla laktos och gluten fria? Finns ju mjölk och mjöl som är som de vanliga. :)
    Då slipper vi allergiker äta "vanlig kladdkaka" när det finns så mycket annat gott. ;)

  • storasysteria 8 mars 2011

    Ta bort alla de där nyttiga så tycker jag alla resterade låter goda! Inte ska kladdkaka vara nyttigt. (;

  • DanCus 8 mars 2011

    Oj så mycket gott att välja bland, jag bara älskar kladdkaka :p
    Mintkladdkaka
    Kladdkaka med vanilj
    Krispig kladdkaka
    Black’N white kladdkaka
    Kladdis med hallonglasyr
    Banankladdkaka
    Kaffekladdkaka
    Kladdkaka med digestive och daim
    Mjölkchokladkaka med crisp
    Cognacskladdkaka

  • ddiivvaa 8 mars 2011

    Mintkladdkaka:)

  • sju 9 mars 2011

    Skrivet av storasysteria den 8 mar 2011

    Ta bort alla de där nyttiga så tycker jag alla resterade låter goda! Inte ska kladdkaka vara nyttigt. (;

    Fast att det finns alternativ med t.ex. mindre socker är superbra för t.ex. diabetiker eller personer som har genomgått överviktsoperationer och som inte tål socker och fett så bra. De kan också vilja festa till det med något gott ibland, och då är det ju bra om det finns alternativ.

  • FridaJernfalt 17 mars 2011

    Mjölkchokladkaka med crisp
    Kladdkaka med apelsin och pinjenötter
    Kladdis med hallonglasyr
    Mintkladdkaka
    Vit kladdkaka

  • trollfrun 17 mars 2011

    Valnötskladdkaka...väldigt mörk..tillsammans med en stor kopp kaffe..Mmmm

  • EKC6150 17 mars 2011

    Prova Dumlekladdkaka Jättegott{cute}

  • BrittenH 17 mars 2011

    MÖRK CHOKLADKLADDKAKA

    Valnötskladdkaka
    Cognacskladdkaka
    Mintkladdkaka
    Chilikladdkaka

  • Pannband1 19 mars 2011

    Kladdkaka med tryffel
    Krispig kladdkaka
    Kolakladdkaka
    Kladdkaka med fudgeglasyr
    Kladdkaka med digestive och daim

  • butterfioon 23 mars 2011

    Skrivet av EKC6150 den 17 mar 2011

    Prova Dumlekladdkaka Jättegott{cute}


    Åh:) Jag tror jag har smakat det nån gång, det är supergott!

  • butterfioon 23 mars 2011

    Skrivet av BellaOA den 7 mar 2011

    Chilikladdkaka
    Mintkladdkaka
    Lakrits och citron kladdkaka
    Kladdkaka med ingefärspäron
    Kladdkaka med cheescakefyllning

    Varför inte göra alla laktos och gluten fria? Finns ju mjölk och mjöl som är som de vanliga. :)
    Då slipper vi allergiker äta "vanlig kladdkaka" när det finns så mycket annat gott. ;)

    Jag tänkte på det men jag har aldrig smakat glutenfri eller laktosfri och undrar om det verkligen är LIKA gott..

  • Shoutoutloud 23 mars 2011

    du kan ju variera typ köra två sorter ena veckan plus ett extra alternativ för allergiker sen köra 2 veckan efter. eller oftare. så du får testa olika sorter. antar att du ska sälja ngt mer på ditt café?:DD

  • EliBerg65 23 mars 2011

    Hmm, det var rätt många där som såg läckra ut... Men kladdkaka med fudgeglasyr får nog tio poäng av mig, sen är det inte heller fel med kaffe i kladdkaka!
    Spännande projekt, hoppas det går bra för dig!

  • Paris92 23 mars 2011

    Chilikladdkaka
    Lakrits och citronkladdkaka
    Kryddig kladdkaka
    Kaffekladdkaka
    Cognacskladdkaka

  • Ga4 23 mars 2011

    Jag skulle föredra "Kladdkaka med Digestive och Daim".

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.