Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kladkaka i ugnen?

  • melsson 24 oktober 2010

    Hur länge ska egentligen en kladdkaka vara inne så den blir krispig utanpå och innanför väldig kladdig? Hur brukar ni göra ? {call-me}

  • Cassiopeya 24 oktober 2010

    Jag brukar använda sticka för att se att den är lagom kladdig...Kladdkakor med mycket socker brukar få ett krispigt täcke :)

  • pia61 24 oktober 2010

    ca 20 minuter i 200 grader! :DD

  • irrevirre 24 oktober 2010

    i min ugn brukar 17 minuter räcka. D:)et är säkrast att prova med sticka redan efter 15 minuter ....

  • bakakaka 24 oktober 2010

    Aldrig mer än 12 minuter i 200º, då är den riktigt kladdig, precis som jag vill ha den.(Y)

  • IdaLindstrom 24 oktober 2010

    Jag brukar ha den i ugnen i 25-30 min i 150 grader. Då blir den kladdig med samtidigt krispig på ytan. :D

  • charlottat 25 oktober 2010

    den frågan är omöjlig att ge ett definitivt svar på eftersom det beror på receptet, storlek på formen, ugnen (olika effekt i olika ugnar) osv. alla recept blir inte ens krispiga på ytan, en del recept blir mer sega än kladdiga.. testa olika recept och titta och känn med sticka så att den blir som du vill ha den.

  • soccermum 25 oktober 2010

    Jag bakar alltid min kladdkaka dagen innan servering-tar ut den när ytan stelnat men innanmätet är rinnigt. Man ser hur det skvalpar inuti när man skakar på formen.. Dock blir den inte krispig utanpå då men supergod och kladdig inuti :P

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.