Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

klubba av oreokex

  • slisan 14 november 2010

    Häromveckan såg jag ett recept i en tidning med klubbor av bla oreokex och vaniljvodka. Nu hittar jag inte tidningen och jag kommer absolut inte ihåg vilken tidning det var! Finns det någon här som vet så skulle jag så himla gärna vilja ha det receptet, klubborna verkade goda och var så dekorativa att ha på gottebordet till jul!

  • Eery 15 november 2010

    jag googlade..
    är det de här?
    15-20 stycken

    1 pkt Oreo kakor
    Ca 75-100 g cream cheese (jag använde philadelphiaost)
    Ca 100 g mörk choklad

    Mixa kakorna till fina smulor i matberedaren. Rör ner lite cream cheese i taget och blanda ordentligt tills degen håller ihop. Rulla till bollar och stick ner en klubbpinne i vardera. Låt stelna något i kylen (jag lät dem stå i några timmar, men det kanske räcker med någon halvtimme). Smält chokladen i vattenbad och doppa kakorna. Sätt ner pinnarna i ett glas fyllt med socker och låt chokladen stelna. Förvara i kylskåp.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.