Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Köpa tårtdekorsaker i UMEÅ?? Var?

  • asamariah 30 mars 2010

    Hej!

    Jag ska göra en tårta till min kille som blir 30 och ska firas på lördag. Kom idag på att det vore häftigt att göra en egen marsipantårta med text och figurer. Lite sent, jag vet, så jag hinner inte beställa saker man behöver till. Känner någon till någonstans i Umeå där man kan köpa de saker man behöver. Marsipan, såndära pasta, färg och verktyg?

    SÅ tacksam för svar!

    Åsa

  • LEDIVO 30 mars 2010

    Här är ett recept på marsipan du gör snabbt själv och där finns beskrivning på hur du gör en marsipanros
    Lycka till med firandet!
    Marsipan

  • JennyV 31 mars 2010

    Bagerier kan väl sälja lite tårt tillbehör?!!

  • unprofessional 1 april 2010

    Hej!

    Bra marsipan finns på Willys, både färdiga lock och ofärgad i tub, dekorationer beror det lite vad du är ute efter. Finns mycket bra i bakhyllorna annars brukar jag köpa småsaker på tex Lagerhaus(oätliga då)

    Skall du göra med blåbär och marsipan tror jag det kan bli fint med en "explosionstårta" och blåbär i gele i själva "hålet"

    Till blåbär passar citronkräm och choklad!

    Lycka till

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.