Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kokosbollar (chokladbollar)

  • linda_f 8 november 2008

    På baksidan av havre gryns-paketet (det som är rött) står det ett recept på chokladbollar som är jättegott!

  • linda_f 8 november 2008

    På baksidan av havre gryns-paketet (det som är rött) står det ett recept på chokladbollar som är jättegott!

  • Claka97 15 oktober 2009

    nice jag provade åå gör dem ,dem blev skit goda!! du äger ;D(Y)

  • 1 18 februari 2010

    (N) lixom vad
    Du ska lära på din färd att vår gåtfulla värld är mycket stor
    den är svår att helt förstå.
    inget brukar nånsin gå så som vi tror.
    Men vi följer din väg ger dig stöd för varje steg
    när allting känns hopplöst min vän
    vi står stolta och ser hur du lär dig mer mer
    vi är mer än du tror vi är EN!

  • mizuki 2 april 2010

    Jag har ett recept på en kalorisnålare variant om det är vad du är ute efter :) http://www.matklubben.se/recept/kalorisnaala_chokladbollar_82849.htm

  • jonna87 2 april 2010

    Hej!

    Vi har ett litet konditori där jag bor som gör makalöst goda chokladbollar. Tyvärr har jag inte lyckats få recpetet.. :p

    MEN, däremot känns det som att det är någon form av marispan eller liknanade i. Har ni möjligtvis tips på något recept som innehåller det?

    Glad påsk!

  • evala 2 april 2010

    När du skriver kokosbullar tänker jag på dessa som är typ mums mums
    2 äggvitor
    5 kkp strösocker
    2 kkp florsocker
    2 msk vanilsocker
    4 msk potatismjöl

    Lös 4 msk gelantinpulver i 2 kkp kokande vatten, röres kraftigt får ej bli klumpigt.
    Blanda sedan i 2 kkp kallt vatten och häll detta i smeten.

    Vispa allt i 30 min

    Värm 4 msk kakao och 2 påsar cocosflingor att rulla de i sedan
    Häll ut smeten i en långpanna som du först har hällt kokosblandning i botten sedan strör du över och ställ att stelna, skär i rutor sedan tar man kokosblandning runt om

  • jimboz 2 april 2010

    Har själv varit ute efter liknande och hittade dessa ...Men jag vill ha grädde i mina så byt ut hälften av mjölken...


    Ljusa kokosbollar

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.