Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kronfågels problem med glasbitar i kycklingköttet - Har någon drabbats?

  • Okänd 10 april 2009

    Vi har precis ätit frukost, rostat bröd med ost och egentillverkad fikonmarmelad, kalla strömmingsrullar, kaffe och kokt ägg.
    Nästan exakt samtidigt sade vi "Men i ägg kan det väl inte gå att få in en glasbit i"!
    Eller kan det?
    Om man matar hönsen med glasbitar?
    Nej, skämt åtsido, det är väl det absolut enda som är helt säkert att det inte kommer att hittas något glas i. Naturens egen förpackning, garanterat säker mot sabotage!
    Jag kan inte hitta något mera som det inte skulle gå att få in glas i.
    Men när man hittat glas i frysta varor utan att det syns på förpackningen, ja då börjar man undra om det trots allt inte skulle gå även med ett ägg.
    Vad tror ni?
    Kan vi lugnt äta våra ägg i påsk?

  • Lotta39 10 april 2009

    Igår var jag och lämnade tillbaka mina Kronfågel kycklingfiléer. Jag hade 2 st paket i frysen som jag inte vågade tillaga. Det var 700 gr per paket och jag fick tillbaka 100 kr i min ICA-butik utan att blinka. (Y)

  • boz1965 10 april 2009

    Skrivet av tottemaja den 4 apr 2009

    Näää...inga glasbitar ikväll heller(Y)
    Eller så har vi plåtgommar o plåtmagar i familjen så vi kände inte bitarna:D
    Skämt åtsido....vi hade tur den här gången iaf:)


    Synd att kalla det "tur" egentligen.

    Chansen att springa ut framför bussen och bli överkörd är större än att man ska hitta glas i kycklingen, med tanke på hur många som har gjort det och med vidare tanke på hur mycket kyckling som säljs årligen.

    Bara en tanke såhär på långfredagsmorgonen...

  • Gnurf 10 april 2009

    Själv gjorde jag en krämig gryta på kycklinglårfilé, bacon, svamp, broccoli, purjo, massor med örtkryddor, skånsk senap (!!) :) igår. Bulgur till det och India Pale Ale som dryck....(Y)

  • The_mama97mia 10 april 2009

    Nu har det väl varit väldigt tyst om glasbitar i flera dagar????
    Jag gjorde kycklingklubbor i ugn igår, det var jättegott.

  • Lotten_J 10 april 2009

    Åt kyckling igår utan glasbitar.....som jag sagt tidigare...dags för media att tagga ner....tror fortf att allt är överdrivet....men det är ju min åsikt

  • Okänd 10 april 2009

    Nytt larm i dag, från västkusten.
    Den här gången i getost!
    Tycker att det finns aningen av ett mönster i utplaceringen av glaset.
    Den eller de som gör detta vansinnesdåd vill visa att det går att placera glas i vilken mat som helst.
    Och även var som helst också för den delen.
    Men ju längre det fortsätter ju närmare kommer man den dag man blir avslöjad!
    Så nu får man se upp med chevréosten också.

  • Gnurf 10 april 2009

    Jo...men getter äter ju precis vad som helst...det har jag lärt mig i gamla serietidningar i min barndom...ofta står de uppflugna på ett tak och mumsar på ett soptunnelock....:D

    Skrivet av jan-gunnar-j den 10 apr 2009

    Nytt larm i dag, från västkusten.
    Den här gången i getost!
    Tycker att det finns aningen av ett mönster i utplaceringen av glaset.
    Den eller de som gör detta vansinnesdåd vill visa att det går att placera glas i vilken mat som helst.
    Och även var som helst också för den delen.
    Men ju längre det fortsätter ju närmare kommer man den dag man blir avslöjad!
    Så nu får man se upp med chevréosten också.

  • Okänd 10 april 2009

    Jo men visst, då stämmer nog min teori om äggen också!
    Ger man bara hönsen glas så blir det "glaserade" ägg.
    Passar utmärkt nu till påsk.

    :'((Y):p

  • Lotten_J 10 april 2009

    Ha ha ja du lyckas alltid få mig att dra på smilbanden....ha ha ha....jag riktigt ser geten på taket...

    Skrivet av Gnurf den 10 apr 2009

    Jo...men getter äter ju precis vad som helst...det har jag lärt mig i gamla serietidningar i min barndom...ofta står de uppflugna på ett tak och mumsar på ett soptunnelock....:D

    Skrivet av jan-gunnar-j den 10 apr 2009

    Nytt larm i dag, från västkusten.
    Den här gången i getost!
    Tycker att det finns aningen av ett mönster i utplaceringen av glaset.
    Den eller de som gör detta vansinnesdåd vill visa att det går att placera glas i vilken mat som helst.
    Och även var som helst också för den delen.
    Men ju längre det fortsätter ju närmare kommer man den dag man blir avslöjad!
    Så nu får man se upp med chevréosten också.

  • Gnurf 10 april 2009

    Ja, både du och jag är väl uppfödda på Staffan Westerberg a la "Vilse i Pannkakan"...den kände fantasifulle gamla lulebon....:'(

    Skrivet av Lotten_J den 10 apr 2009

    Ha ha ja du lyckas alltid få mig att dra på smilbanden....ha ha ha....jag riktigt ser geten på taket...

  • boz1965 10 april 2009

    Skrivet av Gnurf den 10 apr 2009

    Ja, både du och jag är väl uppfödda på Staffan Westerberg a la "Vilse i Pannkakan"...


    NNNNNAAAAAAAAAAEEEEEEEEEJJJJJJ!!!!!!!!!!!!

    Jag hade lyckats att förtränga den tönten och så drar du upp hans namn igen.
    Det bryter mot konventionen för mänskliga rättigheter. :D

  • Gnurf 10 april 2009

    http://www.youtube.com/watch?v=Zw95KIRAwrg&feature=related

  • Okänd 10 april 2009

    Skrivet av Gnurf den 10 apr 2009

    http://www.youtube.com/watch?v=Zw95KIRAwrg&feature=related


    Om du bara visste vilka problem "Vilse i pannkakan" har skapat för vissa barn!
    Rena trauman!

  • Gnurf 10 april 2009

    Gnurfen är ett sk levande bevis....:D

    Skrivet av jan-gunnar-j den 10 apr 2009

    Skrivet av Gnurf den 10 apr 2009

    http://www.youtube.com/watch?v=Zw95KIRAwrg&feature=related


    Om du bara visste vilka problem "Vilse i pannkakan" har skapat för vissa barn!
    Rena trauman!

  • poffa 10 april 2009

    Fasiken, helt off topic, men jag får ångest då jag hade ångest när jag tittade på skiten redan då? :(

    Kanske dags att vi håller oss till: Ämnet?

  • Zimie 10 april 2009

    Tänk om det inte är sant!! Det verkar inte vara någon fysisk person som fått glas i kycklingen som man själv hört talas om, bara de som media skrivit om. Arrangerat? Kanske för att bli av med gammalt lager? försäkringsbedrägeri av producenterna? Vet inte vad man ska tro längre, det ljugs så mycket av företag för att tjäna pengar.

    Kanske jag blivit "nojjig" men det kan man bli efter alla lögner som avslöjats på senare tid och jämt ska det skyllas på andra, veganerna i detta fall. Jag tror inte att veganer skulle ta jobb på en sådan fabrik.

    Jag tar det med ro. javascript:%20;
    Zimie

  • Gnurf 10 april 2009

    Ja du är sannerligen Världsmästare på konspirationsteorier...:D

    Skrivet av Zimie den 10 apr 2009

    Tänk om det inte är sant!! Det verkar inte vara någon fysisk person som fått glas i kycklingen som man själv hört talas om, bara de som media skrivit om. Arrangerat? Kanske för att bli av med gammalt lager? försäkringsbedrägeri av producenterna? Vet inte vad man ska tro längre, det ljugs så mycket av företag för att tjäna pengar.

    Kanske jag blivit "nojjig" men det kan man bli efter alla lögner som avslöjats på senare tid och jämt ska det skyllas på andra, veganerna i detta fall. Jag tror inte att veganer skulle ta jobb på en sådan fabrik.

    Jag tar det med ro. javascript:%20;
    Zimie

  • Okänd 21 april 2009

    Vad var det som egentligen hände?
    All debatt dog plötsligt ut!
    Var det fejk?
    Eller ....... :'(

  • boz1965 21 april 2009

    Skrivet av poffa den 10 apr 2009

    Fasiken, helt off topic, men jag får ångest då jag hade ångest när jag tittade på skiten redan då? :(

    Kanske dags att vi håller oss till: Ämnet?


    Håller med till 200%!!!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.