Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lätt att ta med och bjuda på.

  • minikanin 9 november 2007

    Hjälp! Ska på inflyttningsfest/kalaas till min syster och vill överraska henne med något jag själv har gjort. Men det måste gå att laga till dagen innan och sedan åka buss och tåg i 4 timmar och ändå vara lika gott. Är det någon som har något bra förslag?
    MVH Sara

  • irrevirre 9 november 2007

    Kan det vara något gott hembakat bröd kanske? En god olja som du smaksätter själv och lite gott tiil, såsom (i en liten kylväska) små goda tomater, en smaskig ost, ( lufttorkad) skinka, oliver ...... och annat smått och gott.
    Och så en flaska vin.

  • pehrzonflickan 10 november 2007

    Håller med föregående skribent. Sätt ner ditt bröd, ost, tomat och diverse smådelikatesser samt vinet i en korg, en liten rosett och nåt kort. Servetter & ljus och kanske en druvklase. Jättekul att få tycker jag personligen.

  • minikanin 10 november 2007

    Mmh, det kanske jag kan göra men det förstörs ju lite att jag bara är 19 och inte får köpa vin. Även att min tråkiga syster är nykterist... Men hembakt bröd vet jag att hon inte äter varje dag! Tack så jättemycket för det tipset!

  • Lena 10 november 2007

    Du kan ju koka egen saft och ta med dig

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.