Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lätt, enkelt och gott till efterrät på nyårsafton?

  • mamyb 30 december 2010

    Jag sitter och leta bland alla recept efter något gott och enkelt till efterrätt i morgon på Nyårsafton.
    Det är jag, min sambo och sonen på 11 år som ska ha lite mysmat. Men det är inte lätt med barn som kan vara lite kräsen{curl-lip}

    Tacksam för alla förslag

  • Dintan 30 december 2010

    Glassbuffé borde passa sonen.
    Olika glassar, såser, bananer, maränger, strössel osv så får var och en välja själv....

  • amoz 30 december 2010

    Olika valda frukter som man skär i mindre bitar och lägger i en ugnsform, bryter vit choklad över och gratinera tills chokladen smält mmmmmmmmmmm

  • Tokloke 30 december 2010

    chokladpudding på påse som man häller upp i söta glas/koppar med ev gräddtopping på

  • mamyb 30 december 2010

    Skrivet av amoz den 30 dec 2010

    Olika valda frukter som man skär i mindre bitar och lägger i en ugnsform, bryter vit choklad över och gratinera tills chokladen smält mmmmmmmmmmm


    Han har ju gjort fruktsallad på skolan och sa faktiskt att han ville göra den hemma.
    Det låter ju extra gott med smält choklad till.
    Det tror jag att vi tar. TACK!!!

    Tack till alla andra förslag med.

    Gott Nytt År alla härliga människor.{party}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.