Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

lättbakad tårta ??

  • sessa79 4 januari 2010

    ska ha kalas för sambon i helgen.. nån sm har nån god lätt bakad tårta .. Obs : inga nötter ..

  • Mistys 4 januari 2010

    Tycker ni om marsipan? Gör egen prinsesstårta. Gott, enkelt, ser proffsigt ut, går snabbt och billigare än köpt. Brukar få massa beröm för den! Återkommer med recept om ni gillar marsipan alla gör ju inte det!

  • AnneNi 4 januari 2010

    Håller med, hemmagjord prinsesstårta är gott och lyxigt. Vill man inte pilla med marsipanen, som ibland kan trilskas lite, kan man istållet bre på eller spritsa grädde och dekorera med frukt, bär eller godis. Jag brukar ibland göra vanlig sockerkasbotten, lägga på bär (hallon/blåbär är gott) i ett lager, vanlijkräm i ett och sen bre på grädde och lägga på en hög bär och sprita grädde runt om. Inte så svårt och väldigt gott.
    Vill du ha någon som du kan förbereda helt innan kan du satsa på tex en fryst cheescake.
    Marängtårta är också gott och kan gå väldigt snabbt. Du kan iså fall köpa bottnar om du inte vill göra egna.
    Gillar ni choklad är chokladtryffeltårta väldigt gott tycker jag. Det är inte heller jätteavacerat, men tar lite tid att stelna (men inte jättemycket...) Kan förberedas ett par dar innan festen om du vill.
    Jag lägger inte in några recept, men det finns säkert flera här, du fick iaf lite idéer kanske!
    Lycka till och berätta gärna ved det blev!

  • lena4 4 januari 2010

    Snabb och enkel tårta gör du med rulltårtsbotten.
    Beroende på hur många man är. Baka en och dela på mitten med sylt mellan och grädde på.
    Eller baka två, tre och lägg på varann.
    Garnering : frukt , godis eller vad man vill ha.

  • LEDIVO 4 januari 2010

    Här kommer två förslag. Det är mandel i den ena - Det kanske går bra.
    Mandel- och chokladkrämstårta
    Marängtårta med nougatgrädde

  • siggemums 4 januari 2010

    Det här är min enklaste tårta och den är jättegod.
    4 ägg och
    3 dl socker vispas
    200 g mald mandel röres i.

    Häll i smord och bröad form (helst med mald mandel men ströbröd går bra)
    Grädda 30-40 min 175 gr

    Garnera med 3 dl vispad grädde och valfri dekoration.
    Grädden kan med fördel severas bredvid istället, om inte alla äter grädde

  • The_mama97mia 4 januari 2010

    Hmmm inga nötter...
    Frusen glasstårta finns lite olika recept här, jag gillar dajmtårta men vet inte om dajm innehåller nötter... Annars är konceptet färdigköpt marängbotten, vispad grädde med äggulor, socker och smaksättning toppen. In i frysen o ta fram lite före servering. Bra att det går att förbereda. Kan vara fint att dekorera med frukt, typ kiwi, jordgubbar eller annat.

  • sjsj 4 januari 2010

    Prova denna! Glömmingetårta
    Lätt att göra, går att variera och otroligt god! En favorit!

  • sessa79 5 januari 2010

    anneni- jättebra recept verkar du ha.. vi gillar marsipan.. jag var lite inne på cheese kake men hitta inte så många o välja ...

  • LillaJa 5 januari 2010

    Frusen Cheesecake (som tårta eller efterrätt)
    Mitt bästa, älskad av alla

  • Lenael 5 januari 2010

    Såg ett nytt recept idag den hette Maräng Tårta.
    Har inte hunnit prova förstås men den verkar god.

  • osita 5 januari 2010

    Amerikansk Cheese cake med digestivekex och philadelphiaost serverad med kiwisås. (L)

  • sessa79 5 januari 2010

    o vad smarriga tips ni kommer med ..tack snälla (L)

  • LetarInspiration 5 januari 2010

    Jag håller med Osita, cheesecake är så himla gott... Jag har vid några tillfällen gjort den här och den har alltid blivit lika uppskattad:

    http://www.recept.nu/1.15858/leila_lindholm/efterratter_godis/agg_mejeri/new_york_cheesecake_med_blabar

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.