Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Laktosfri grädde till pannacotta?

• Patatona 16 oktober 2009

Ska för första gången göra pannacotta med laktosfri grädde och vet inte vilken sort jag ska välja för att smaken ska bli så gräddlik som möjligt?
    Någon som vill vara snäll och ge mig ett råd?

Tack :)

• idea_ 17 oktober 2009

Kolla om grädden förblir laktosfri vid upphettning. Pratade med en laktosintolerant kvinna förra veckan och hon berättade att om inte laktoset var nedbrutet på rätt sätt (som i arlas mjölk ) så kommer laktoset tillbaka vid upphettning. :(

• busan37 17 oktober 2009

Jag använder Valios vispgrädde, den är godast

• KnasterBoll 17 oktober 2009

Använder Valios grädde jag med. Den funkar finfint och du får en fin smak på det du lagar. Det är den grädden av de laktosfria valen som jag tycker är bäst och håller fin kvalité.

• Patatona 19 oktober 2009

Tack snälla för svaren!

Använde Valios laktosfria grädde och alla verkade nöjda :)

Hade inte en aning om att laktosen kunde "komma tillbaka" vid upphettning. Är bra att veta.

• emilgunnarsson 19 oktober 2009

Jag tycker dock att ni alla är elaka just nu.
    Bara för att jag kanske inte lagar vääärldens godaste mat och för att jag slår mina barn behöver ni inte mobba mig? :'(

• sheidilady 20 oktober 2009

kommer laktosen verkligen tillbaka efter upphettning?:'(

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.