Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Långpannekaka

  • Mammamu 4 februari 2009

    Jag (som HATAR att baka) har fått äran att baka en långpannekake till min flickas hockeycup nästa helg. Vad bakar jag?? Den ska naturligtvis vara enkel att baka men också tåla att "ligga framme" ett tag. Suck och stön ...............:'(

  • slupen 4 februari 2009

    KAKA MED COCOS
    5ägg, 2 vitor, 3kkp ljummet vatten, 5 kkp skr. 5kkp mjöl, 5 tsk bakpulver
    allt blanas väl.
    Gräddas 175 grader 25-35 min.
    Kräm: 150 gr smält smör, 1,5 dl. skr. 2,5 msk. vaniljsocker 2 äggulor sjuds ihop, får ej koka
    Häll över den varma kakan och strö sedan cocos över.
    Lättare kan det inte bli, jag har fått mkt. beröm för denna långpannekaka av både barn och vuxna.
    Lycka till!

  • Mammamu 4 februari 2009

    Skrivet av slupen den 4 feb 2009

    KAKA MED COCOS
    5ägg, 2 vitor, 3kkp ljummet vatten, 5 kkp skr. 5kkp mjöl, 5 tsk bakpulver
    allt blanas väl.
    Gräddas 175 grader 25-35 min.
    Kräm: 150 gr smält smör, 1,5 dl. skr. 2,5 msk. vaniljsocker 2 äggulor sjuds ihop, får ej koka
    Häll över den varma kakan och strö sedan cocos över.
    Lättare kan det inte bli, jag har fått mkt. beröm för denna långpannekaka av både barn och vuxna.
    Lycka till!




    Du tänker nog inte på att du har att göra med en som har tummen mitt i handen när det gäller bakning. Kan du kanske räkna om kkp till dl?? Tack, tack......

  • farmormor 4 februari 2009

    Jag har för mig att 1 kkp = 1½ dl

  • Ergilwen 4 februari 2009

    Vad står kkp för?

  • monac 4 februari 2009

    kolla på lenajeanettes mammas blåbärskaka. Funkar jätte bra i långpanna! och inte minst är super god!

  • monac 4 februari 2009

    Blåbärskaka

    länkar det för de här får ni inte bara missa!:D(L)(Y)

  • Bianca 4 februari 2009

    Jag kan rekommendera "pitekakan" som finns här i receptregistret. I en variant skivade äpplen som jag doppade i kanel innan jag stack ner dem i degen/smeten. Den blev ännu godare då.

  • essim 4 februari 2009

    Skrivet av Ergilwen den 4 feb 2009

    Vad står kkp för?


    kkp = kaffekopp = 1½ dl

  • Mammamu 4 februari 2009

    Skrivet av aniper56 den 4 feb 2009

    Skrivet av Ergilwen den 4 feb 2009

    Vad står kkp för?


    kkp = kaffekopp = 1½ dl


    Tack för den exakta måttangivelsen!!

  • Mammamu 4 februari 2009

    Skrivet av Bianca den 4 feb 2009

    Jag kan rekommendera "pitekakan" som finns här i receptregistret. I en variant skivade äpplen som jag doppade i kanel innan jag stack ner dem i degen/smeten. Den blev ännu godare då.


    Åh, den kakan hade jag glömt bort. Har ätit massor av den, men aldrig gjort den själv...... Jättemumsig!!! Tack för tipset!

  • Gunn57 4 februari 2009

    Ananasrutor med kokosglasyr

    Söta bitar i långpanna

    Två goda Kakor

  • grill 4 februari 2009

    Denna goda kaka har jag bakat till innebandy för försäljning. Det gick fort åt...:p

    Daimkaka

  • grill 4 februari 2009

    Sök på långpannekakor eller så då går du in på min kokbok under långpannekakor, där finns det många goda...
    Lycka till

  • Mammamu 4 februari 2009

    Skrivet av grill den 4 feb 2009

    Sök på långpannekakor eller så då går du in på min kokbok under långpannekakor, där finns det många goda...
    Lycka till


    Wow vilken imponerande kokbok!!! Där hittade jag mycket smått och gott!!!(Y)

  • essim 4 februari 2009

    Brownies i tre färger

  • mammasmal 4 februari 2009

    Skrivet av Ergilwen den 4 feb 2009

    Vad står kkp för?

  • mammasmal 4 februari 2009

    Skrivet av Ergilwen den 4 feb 2009

    Vad står kkp för?


    Det vet jag! Det står för KAFFEKOPP!!!!! hälsning från "mammasmal"

  • marwis 4 februari 2009

    Detta recept är kanon! Lätt att baka och jättegoda.:D
    Cremefylld havrekaka i långpanna

  • epi 4 februari 2009

    :D Här är min favorit i lång pannan. Den har vi ofta på hockeyn eller skolcafeteran. Står framme ett bra tag.
    Långpannekaka med olika topping

    Hoppas något av alla förslag passar dig.
    Lycka till.

    Maria Epi

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.