Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

LCHF dessert

  • Lagamat_69 10 november 2011

    Vill gärna ha recept på något riktigt smarrigt till ett födelsedags kalas...

    Tacksam för alla tips

  • miagr 10 november 2011

    Blanda en massa goda frukter i en ugnsform, klicka över creme fraiche blandad med riven vit choklad. Strö över råsocer. In i ugnet tills frukten mjuknar något och soverytan smälter. Ljuvligt {eat}!

  • Lagamat_69 10 november 2011

    Är det ok enligt LCHF? Är ganska ny inom LCHF och fått för mig att man skall passa sig för frukt!

    Annars, lät det supergott, tack för tipset.

    Några fler braiga och smarriga tips??

  • molliee 10 november 2011

    Näe det är definitivt inte lchf, om man inte är väldigt tillåtande. Absolut bättre än kakor, glass, tårta osv. men frukt och råsocker är big nono.
    Om det är just dessert du ska ha så hade jag nog gjort vanilj-panna cotta med färska hallon. Hallon är okej att äta lite grann av. Se bara till att du använder vaniljstång och/eller äkta vaniljpulver. När jag har gjort panna cotta så gör jag det enligt originalrecept men utesluter helt sockret.

  • Cassiopeya 10 november 2011

    Sök på LCHF och kryssa i "dessert-rutan" så kommer det upp en del förslag, tex

    LCHF - Hallon och blåbärspaj

    LCHF glass, grundrecept

    LCHF - Fin vaniljsås

    LCHF Superenkel turbo glass

    LCHF Chokladmousse #2

    LCHF chokladtårta/kaka

    Det var några av de recept jag hittade som verkade goda, klickar du på länken nedan kan du hitta fler :D Hoppas du hittar något som du vill testa.

    http://www.matklubben.se/recept/lchf?df=5930&offset=1

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.