Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Livsprognos

  • nallapuh 21 april 2008

    Hej!:@:@
    Är det någon mer än jag som gått på deras fula trick att tjäna pengar på en?149 kronor......aldrig!
    Gå in på livsprognos.se, kan ni "lätt "läsa deras vilkor? Skriv inte i er mail adress för då ingår ni avtal, skriver ni i personnumret sedan så är det kört!(N)
    Det var dumt av mig att inte reagera, men jag vill med dena lilla tråd varna er andra!:@:@:@
    V-H Helen

  • anluk 22 april 2008

    Har aldrig hört talas om det men tack för varningen

  • monac 22 april 2008

    ....HAR OXÅ INGÅTT(blåögt) Jätte fult avtal med comhem...så jag sitter & betalar 159:-/ månad för 42 st tvkanaler så jag inte har beställt eller använder,(tittar inte på tv alls nästan ) med ett 24 månaders bindningstids abonemang.:o
    god lust att maila Sverker Olofsson på plus,....:@moooooorrrrrr!!!! Det man "köper" som låter så bra är inte ALLTID det man får!(N)

    Är jätte restrektiv med att fylla i personnr på nätet än värre kontonr.

  • monac 22 april 2008

    har inget med mat att göra egentligen mer än att 159:- i månaden som man kunnat laga mycket gott av:o...så frustrerande!

  • Fiona 22 april 2008

    Fylla i personnummer ska man aldrig göra om man inte har för avsikt att köpa något på den sida där man befinner sig.
    Kontonummer ska man ALDRIG ge ut på hemsidor! Kontokortsnummer och liknande skall endast ges ut för att bekräfta ett köp, aldrig för att kanske göra ett köp längre fram.

  • nallapuh 22 april 2008

    Hej
    Jag vet att man inte ska fylla i p-nr men råkade göra det denna gången, det var ett väldigt fult sätt som var anledningen till att de skulle ha personnumret, det ingick i testet och var deras första fråga, deville genom p-nr få veta ålder och "kön" som man då ser i p-nr:ets näst sista sffra!
    Detta är ju en liten sak men tycker inte att man gör så, så akta er!
    V-H Helen.

  • nallapuh 22 april 2008

    (Y)(L)Förresten så vill jag bara säga att jag blev så glad när jag såg att ni var några som tog er tid och besvarade mitt inlägg, även om jag vet att jag får skylla mig själv!! Så vill jag ju inte att de ska känna pengar på fler! Och jag vet att det inte har med mat att göra, men denna länk fann jag här på matklubben, så se upp!!!:(
    Tack ska ni Ha!!(Y)
    Helen

  • nallapuh 22 april 2008

    Skrivet av monac den 22 apr 2008

    ....HAR OXÅ INGÅTT(blåögt) Jätte fult avtal med comhem...så jag sitter & betalar 159:-/ månad för 42 st tvkanaler så jag inte har beställt eller använder,(tittar inte på tv alls nästan ) med ett 24 månaders bindningstids abonemang.:o
    god lust att maila Sverker Olofsson på plus,....:@moooooorrrrrr!!!! Det man "köper" som låter så bra är inte ALLTID det man får!(N)

    Är jätte restrektiv med att fylla i personnr på nätet än värre kontonr.


    Jag har faktiskt mailat Plus:p, jag var så ARG.:@ Du har ju faktiskt råkat riktigt illa ut! Så ska det inte vara!:@
    V-H Helen

  • Lotten_J 22 april 2008

    Skrivet av nallapuh den 22 apr 2008

    Hej
    Jag vet att man inte ska fylla i p-nr men råkade göra det denna gången, det var ett väldigt fult sätt som var anledningen till att de skulle ha personnumret, det ingick i testet och var deras första fråga, deville genom p-nr få veta ålder och "kön" som man då ser i p-nr:ets näst sista sffra!
    Detta är ju en liten sak men tycker inte att man gör så, så akta er!
    V-H Helen.


    Detta borde ifrågasättas, om inte annat så tala med konsumentvägledningen på den ort du bor som ett första steg

  • monac 22 april 2008

    vad skulle de kunna göra...de kan utfärda etik-rekomendationer men aldrig tvinga oseriösa ,vinst giriga företag & försäljar att inordna sig i dessa,tyvärr!:'( eller finns det andra erfarenheter av detta vore det väldigt glädjande.

  • monac 22 april 2008

    Skrivet av nallapuh den 22 apr 2008

    Skrivet av monac den 22 apr 2008

    ....HAR OXÅ INGÅTT(blåögt) Jätte fult avtal med comhem...så jag sitter & betalar 159:-/ månad för 42 st tvkanaler så jag inte har beställt eller använder,(tittar inte på tv alls nästan ) med ett 24 månaders bindningstids abonemang.:o
    god lust att maila Sverker Olofsson på plus,....:@moooooorrrrrr!!!! Det man "köper" som låter så bra är inte ALLTID det man får!(N)

    Är jätte restrektiv med att fylla i personnr på nätet än värre kontonr.


    Jag har faktiskt mailat Plus:p, jag var så ARG.:@ Du har ju faktiskt råkat riktigt illa ut! Så ska det inte vara!:@
    V-H Helen


    Heja Helene! håller tummarna för upprättelse!(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.