Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lördagsgodis?

  • matvraket 20 oktober 2007

    Vad äter du för gott på lördagskvällar? Har du ngt förslag på lördagsgodis man enkelt kan laga själv? Nyttiga förslag emottages tacksamt! :)

  • evaldo 20 oktober 2007

    Varför inte en fruktsallad?
    FRUKTSALLAD MED ANANAS
    2 burkar ananasskivor i sin juice, små
    2 nektariner
    2 bananer
    Skär frukten i bitar.
    Lägg allt i en skål och häll över lite ananasjuice.

    Eller:
    FRUKTSALLAD MED SHARON
    2 sharon frukter
    1 päron
    2 kiwi
    ½ dl russin
    ½ burk kesella gourmet
    1 msk honung
    florsocker
    citronsaft

    Skala och skär frukterna i klyftor.
    Blanda med russin och lägg upp i portionsskålar.
    Blanda honung md kesella och smaksätt med citronsaft och florsocker efter smak.
    Lägg en klick citronhonungskesella på varje portion.

  • 20 oktober 2007

    jag köper choklad, choklad i massor, mmmmmmm:p

  • Amika 20 oktober 2007

    Jag gör elenas knäckkakor när jag är riktigt godissugen. Annars smaksätter jag 1dl grekisk youghurt (den på 1liters burk) med ½tsk vaniljsocker och ½tsk flytande honung och äter med färska eller halvtinade bär. :) Hur gott som helst!
    Elenas knäckkakor har jag recept på här. :)

  • morgana 21 oktober 2007

    Vitt vin är mitt recept på lördaggodis!!

  • pehrzonflickan 21 oktober 2007

    Jag gör allt för att inte köpa godis...men när det är fredag och lördagkväll så är det ändå den där stora påsen lösgodis som ska fram. Det är bara så!

    Men något som är gott är rostade kikärtor med tomat&chili, funkar om man är saltsugen till en öl.

  • ThomasP 21 oktober 2007

    Jag tar gärna en ost med kex (Y)//Thomas

  • soumeya 21 oktober 2007

    Jag brukar göra chokladbollar ibland, annars blir det lösviktsgodis :p

  • Ysi 21 oktober 2007

    köp några goda diper, dom är ju kanske inte supernyttiga, men om man har tex gurkor, morötter och paprika till så blir det nyttigare och väldigt gott faktiskt!

  • Luna 23 oktober 2007

    Gör egna dippsåser med kesella light, viktväktarnas minifraiché eller naturell yoghurt- de blir både goda och nyttigare än köpta och på gräddfil. Annats är ju en tomatsalsa gott till mycket.
    Skär upp lite grönsaker och börja dippa.

    Hos oss blir det ofta natrugodis och av alla de slag. Mycket gott, däremot inte så nyttigt. :'(

    Och hemmagjorda popcorn, gärna cayenne kryddad, är aldrig fel.

  • Mammamu 23 oktober 2007

    Min dotter är allergisk mot färgämnen i godis, så jag brukar köpa olika sorters nötter ex. pistage, cashew, mandel osv. Sedan finns det ju en massa naturgodis att köpa också.

  • Lena 25 oktober 2007

    Det är ju inte helt fel med räkor och vitt vin(typ svarta katten):p

  • regularmalin 25 oktober 2007

    tips på nyttig dip: på påsarna finns recept på "light dip" och då blandar man bara kryddmixen med fil. jag har testat och det fungerar jättebra men om man vill ha den lite krämigare kan man låta den rinna av i ett kaffefilter ett tag. jättegott och VÄLDIGT NYTTIGT!

  • LovisaLarsson 29 oktober 2007

    Jag brukar doppa torkad frukt i kakao, HUR GOTT SOM HELST :D Men då är det ju en förutsättning att man gillar kakao..

  • Luna 29 oktober 2007

    Skrivet av LovisaLarsson den 29 okt 2007

    Jag brukar doppa torkad frukt i kakao, HUR GOTT SOM HELST :D Men då är det ju en förutsättning att man gillar kakao..


    Torkad frukt i kakao lät spännande. Har inte tänkt på det, annars brukar det ju bara va choklad som förslag, vilket ibland kan kännas onödigt onyttigt. Ska prova kakaon.

    Tack för tipset:)

  • tilda 31 oktober 2007

    Min dotter är diabetiker så det köps mycket nötter och frön, men även frukt och grönsaker med olika dipsåser. Det gillas även av de yngre barnen.

  • Deeessan 2 november 2007

    Hej hej!
    Häromdan skar jag upp bananer i skivor och spritsade över lite vit choklad! Det var gott!
    Jag tog också en apelsin med lite russin överströdda.
    Också försökte jag tärna en mango men det blev mest kladd i början så det fick bli större bitar!:D
    Frukt är alltid så gott! (enligt mig), så det är mitt tips!
    Det är nyttigt också!
    MVH Dessan!

  • LovisaLarsson 3 november 2007

    Skrivet av regularmalin den 25 okt 2007

    tips på nyttig dip: på påsarna finns recept på "light dip" och då blandar man bara kryddmixen med fil. jag har testat och det fungerar jättebra men om man vill ha den lite krämigare kan man låta den rinna av i ett kaffefilter ett tag. jättegott och VÄLDIGT NYTTIGT!


    Lighnt proukter är sällan bra, läs innehållsförteckningar då det ofta innehåller mycket "gifter" och extra mycket snabba kolhydrater..

  • evaldo 4 november 2007

    Skrivet av LovisaLarsson den 3 nov 2007

    Skrivet av regularmalin den 25 okt 2007

    tips på nyttig dip: på påsarna finns recept på "light dip" och då blandar man bara kryddmixen med fil. jag har testat och det fungerar jättebra men om man vill ha den lite krämigare kan man låta den rinna av i ett kaffefilter ett tag. jättegott och VÄLDIGT NYTTIGT!


    Lighnt proukter är sällan bra, läs innehållsförteckningar då det ofta innehåller mycket "gifter" och extra mycket snabba kolhydrater..

    Det bästa är att göra egen hemgjord dip, då vet man va man stoppar i sig.

  • mistralwind 4 november 2007

    Annars är ju lördag en perfekt dag för att kosta på sig en dessert efter maten om man har ork och tid!
    Har ett repept på en chokladmousse som är helt underbar.
    Skriver in den i min kokbok så hittar ni den där! Enkel att göra och dessutom GI- "tillåten" för er som tänker på det.
    (den kommer från "Klaras GI- mat", av Klara Desser, bokförlaget Prisma 2004, s. 126).
    /m.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.