Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lördagsgodis?

  • Jinan 4 november 2007

    Jag brukar äta skivade morötter med citron och salt, det är jättegott och lätt att göra
    Skiva morrötterna och tillsätt hur mycket citron och salt du vill , det bror på hur mycket syrligt du vill ha dem ,och låt de stå i kylen ca 1 timme då blir dem mycket godare!

  • sos_joh 4 november 2007

    Mitt tips är bananer i ugn.
    De kan först rullas i kakao och strö över lite kokos. Ringla över lte flytande margarin eller flytande honung. Värm tills de blir mjuka. Tror att jag hade ca 200 grader omkring 10 min beroende på hur hårda de är. Lite vaniljglass till är supergott.

  • 10 november 2007

    Ni kan testa min "chokladdoppade marshmallows" som är ypperligt god!(Y):p

  • mango 18 november 2007

    hej!
    jag tycker det är gott om man köper choklad och smälter, sen kan man doppa frukt i det och låta det stelna. jätte gott:p.

  • matkul 19 november 2007

    jag köper gärna lösgodis eller chocklad!tycker det hör till!mvh ingegerd

  • Svesse60 19 november 2007

    Ja, det första jag tänker på när det är helg, är choklad. Ren mjölkchoklad, en sån där 200 gr kaka mmm. Men den brukar ta slut ganska fort, när min man är i närheten...Chilinötter och jordnötter är också jättegott. Sen när vi har bestämt vi ska vara LITE nyttigare, så skär vi morötter i stavar som vi dippar i världens godaste dip, nämligen Ranch! Den kommer från OLW och påsen är orange. Pröva den och njut!! Men ett glas rödvin är också mumma...

  • matvraket 22 november 2007

    Skrivet av evaste den 19 nov 2007

    Ja, det första jag tänker på när det är helg, är choklad. Ren mjölkchoklad, en sån där 200 gr kaka mmm. Men den brukar ta slut ganska fort, när min man är i närheten...Chilinötter och jordnötter är också jättegott. Sen när vi har bestämt vi ska vara LITE nyttigare, så skär vi morötter i stavar som vi dippar i världens godaste dip, nämligen Ranch! Den kommer från OLW och påsen är orange. Pröva den och njut!! Men ett glas rödvin är också mumma...


    Ja, ren choklad är så gott! Mums! (Y) Fast jag föredrar vitt vin, eller helst en cider...

  • regularmalin 22 november 2007

    Skrivet av evaldo den 4 nov 2007

    Skrivet av LovisaLarsson den 3 nov 2007

    Skrivet av regularmalin den 25 okt 2007

    tips på nyttig dip: på påsarna finns recept på "light dip" och då blandar man bara kryddmixen med fil. jag har testat och det fungerar jättebra men om man vill ha den lite krämigare kan man låta den rinna av i ett kaffefilter ett tag. jättegott och VÄLDIGT NYTTIGT!


    Lighnt proukter är sällan bra, läs innehållsförteckningar då det ofta innehåller mycket "gifter" och extra mycket snabba kolhydrater..

    Det bästa är att göra egen hemgjord dip, då vet man va man stoppar i sig.


    Nu var det ju egentligen ingen lightprodukt jag pratade om utan jag menade att m man vill göra vanlig dip lite nyttigare kan man göra det med vanlig fil istället för gräddfil eller creme fraiche...

  • marie01 25 november 2007

    Jag föredra nog en god räksmörgås eller varför inte grönsaker med dipp (fil med lite majonnäs, salt och pressad vitlök) eller en god ost bricka. :D

  • farmoringer 25 november 2007

    En räkmacka eller smörgåstårta sitter aldrig fel....(Y)

  • 26 november 2007

    Mandel,hasselnötter och caschewnötter ( stavas det så?) i en skål.
    Blanda flytande honung och sambal olek, inga mängder och salt.Rör ner i nötblandningen.
    Rosta i ugn 200gr till blandningen fått lite färg.Rör om då och då. Akta så det inte blir bränt.
    Detta är väldigt gott som drinktilltugg, en kallöl mmmm.

  • Lainialia 26 november 2007

    Har någon testat inlagda päron med "After eight" på, som man stoppar in i ugnen tills "After eighten" är halvt smält. Det är supergott! Kanke inte så nyttigt, men gott :D

  • kaffesked 27 november 2007

    Tips till en god dipp som en god vän lärde mig en gång. Löksoppa på påse som blandas med creme fraiche(går säkert att använda vilken fetthalt man själv önskar), måtten kommer jag inte ihåg men ingen här är väl rädd för att smaka sig fram :D

  • emelieskrypin 5 december 2007

    Jag är en hemsk gottegris. Lösviktsgodis är min hemska vana som jag försöker bryta. Istället brukar jag köpa frusen frukt eller bär som finns i affärens frysdiskar, t.ex. hallon (osockrade förstås). Coop har också en påse frusen frukt som bl.a. innehåller mango, papaya, vindruvor och ananas. Det blir som en frusen fruktsallad som både är kalorisnål och som räcker länge eftersom man kan sitta och suga på de frusna fruktbitarna :)
    Vindruvor kan man också köpa färska och frysa in om man vill. Jättegott!
    Ett annat förslag som är minst lika gott är färskt frukt tillsammans med keso och kanel.

  • styvan 5 december 2007

    ost med kex....eller cashewnötter......och vin...rött....inte särskilt nyttigt kanske (det ska vara rödvinet i så fall, det har man läst i tidningarna om) mmmmm....gott i gottgott....:p

  • anluk 27 december 2007

    Vitt vin är lördagslyx! Likaså frukt i massor om du vill vara lite nyttigare! Nötter av olika slag är också gott.

  • jossan113 30 december 2007

    om man vill ha nått gott att knapra på framför tvn som går snabbt så kan kan hälla farinsocker och lite vatten i en stekpanna värm upp tills allt vatten har dunstat bort lägg i mandlar och sänk sen värmen tills det har stelnat och då har du fått samma rostade mandlar som man köper dyrt för 20 spänn ( nästan ) tips se till att du har vatten i närheten man blir veldigt tstig (Y)

  • Chocolategirl 30 december 2007

    en lördag kväll så vill man ha något gott. jag brukar köpa lite vanligt godis. och sätta mig till rätta i soffan och bara ta det lungt.:p(Y) det är ett bra sätt att inviga en lördagskväll:):p(Y)

  • sessan_2 30 december 2007

    En rejäl fruktsallad tycker jag är himmelskt gott men då ska det helst oxå vara med många fruktsorter! En fruktsallad går ju så snabbt och enkelt att hacka ihop och funkar ju jättebra att låta stå till dagen efter så att den får stå och gotta ihop sig.

    Ex: Kiwi, banan, ananas, blodgrapefrukt, apelsin, persikohalvor (eller färsk för den delen om man vill vara ännu nyttigare), jordgubbar (i sommartid (L) ), äpple - Ja! man kan fortsätta in absurdum och det blir en fröjd.

    När jag vill lyxa till det tar jag dessutom och vispar ja lite grädde som jag klickar på och/eller strör över lite Oboyplulver (eller kakao)! Det blir ju lite fetare förstås men å andra sidan får man ju i sig även de fettlösliga vitaminerna (A-, D-, E- och K-vitamin) så jag känner att det nog går på ett ut!

    Godare blir det sällan (och då är jag ändå tårt- och efterättsfantast!)

    Vill man snaska ordentligt på gränsen till förmycket kan man även ringla över lite ljus sirap..!

    Gott Nytt på er!
    /Malin som är ny här :p

  • Chocolategirl 26 januari 2008

    Äntligen Lördag igen:) Och det är dags att frossa framför tv,n:D och äta något gott:p man kan köpa lite chips och dipp, men det är ju inte så nyttigt:p men man kan också köpa dipp och skära upp grönsaker som gurka morötter och dippa, det är mmm:p mums:p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.