Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

märken

  • 2 januari 2008

    när ni skall baka och använder bakpulver, margarin, socker, blockchoklad, mjöl mm. vad använder ni för märke, är det fazer eller dan sukker- eller är det billigare märken som coop, ica eller euroshopper?

  • lennali 2 januari 2008

    En salig blandning, ica, fazer, kungsörnen, dan sukker, men margarinet måste vara MILDA. Har aldrig använt något från euroshopper.

  • evaldo 2 januari 2008

    Spelar ingen roll vilket märke.

  • SaltPeppar 2 januari 2008

    Smör från ARLA gärna normalsaltat.Socker ,bakpulver spelar inte så stor roll vilket märke det än är.Hatar milda luktar och smakar så äckligt tycker jag:)

  • styvan 3 januari 2008

    Det har ingen betydelse för min del....

  • tilda 3 januari 2008

    Använder lite allt möjligt, men undviker euroshoppers margarin, och coop extras också för den delen.
    De är inte ens värda att kallas margarin.

  • anluk 3 januari 2008

    Euroshoppers saker är ok i vissa delar, men använder inte deras margarin..........Annars använder jag allt har ingen betydelse vilket märke det är.....

  • Suddisen 3 januari 2008

    Spelar ingen roll för min del

  • Lilljeppe 3 januari 2008

    Älskar dansukker. Det märket har superbra saker

  • farmoringer 3 januari 2008

    Milda när det gäller margarin och dansukker är också min favorit..

  • barkis 3 januari 2008

    Jag har provat alla märken känner ingen skillnad..:p

  • 11 februari 2008

    Skrivet av Magica den 2 jan 2008

    när ni skall baka och använder bakpulver, margarin, socker, blockchoklad, mjöl mm. vad använder ni för märke, är det fazer eller dan sukker- eller är det billigare märken som coop, ica eller euroshopper?


    Naturligtvis använder jag Rumford bakpulver som är det enda bakpulver jag känner till med det kroppsegna saltet kalciumfosfat. (Y):)

  • tilda 22 mars 2008

    Är det någon som har lagt märke till hur illa smält margarin luktar?

  • zonale 22 mars 2008

    Har gått tillbaka till att använda smör till bakning. Dr Ötkers sortiment som finns bla på Ica tycker jah håller bra kvalitét. Köper äkta vaniljsocker eller vaniljstänger. (Y)

  • Gnagett 22 mars 2008

    Använder inte euroshopper, coop eller ica. Milda eller smör, Fazer, äkta vaniljsocker.

  • Okänd 22 mars 2008

    Smör,Bregott eller Milda är mina favoriter,köper heller aldrig de billiga sorterna(N)
    Och vad det gäller vaniljsocker köper jag oftast Torsleffs Vanila (Vaniljsocker med äkta Bourbonvanilj) Det är en liten grön pappförpackning som Ica har.Den använder jag alltid.(Y)

  • tina62 22 mars 2008

    Jag använder riktigt smör när jag bakar och det blir skillnad på smak och smak.
    Har gått över till de lite dyrare ingredienserna men tycker att jag får igen det på smaken.

  • Lindanemon 22 mars 2008

    Skrivet av Liliane den 22 mar 2008

    Smör,Bregott eller Milda är mina favoriter,köper heller aldrig de billiga sorterna(N)
    Och vad det gäller vaniljsocker köper jag oftast Torsleffs Vanila (Vaniljsocker med äkta Bourbonvanilj) Det är en liten grön pappförpackning som Ica har.Den använder jag alltid.(Y)


    Vilket bra tips!(Y)
    Ska titta i min Ica-affär nästa gång jag är där. För just vanijsocker smakar inte alltid så bra...:(

  • Ketronya 23 mars 2008

    Det enda jag har krav på är att det ska vara Milda margarin. Annars köper jag det som är billigast. Vet inte riktigt varför det har bara alltid varit så :)

  • Lotten_J 23 mars 2008

    Det enda jag undviker är euroshoppers produkter. Annars har jag provat allt från Milda till Coops margariner, coops bakpulver o fazers bakpulver och resultatet blir lika bra vilket jag än använder MEN fyllningen till vetebullar, då vill jag ha riktigt smör, inte margarin, för smakens skull

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.