Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

"Makrnads" Nougat

  • fbk95 23 juni 2008

    Hej!

    Jag försöker hitta ett recept på typ marknadsnougat där det finns en liten "touch" av kolasmak. Men är troligtvis i grund och botten en vanlig marknadsnougat.

    Skulle vara mkt tacksam för detta recept!!

    Tack på förhand!

  • Lindanemon 23 juni 2008

    Finns tre stycken om du söker på Marknadsnougat här på matklubben. Sedan finns det ytterligare ett som stavas Marknadsnogat. Har du tittat på dem?

  • fbk95 23 juni 2008

    Skrivet av Lindanemon den 23 jun 2008

    Finns tre stycken om du söker på Marknadsnougat här på matklubben. Sedan finns det ytterligare ett som stavas Marknadsnogat. Har du tittat på dem?


    Dessa recept har jag sett och de innehåller exakt de som jag redan har. Tack för tipsen iallafall. Med detta recept jag letar efter har en "kolalik" smak. Letar för fulla muggar efter att liknande recept. Hör gärna av dig ifall du ser eller hör ngt!

  • Roggan 23 juni 2008

    Du kanske kan tillsätta lite kolaessens i smeten. Finns att köpa på Stockholms eter och essensfabrik

  • fbk95 23 juni 2008

    Skrivet av Roggan den 23 jun 2008

    Du kanske kan tillsätta lite kolaessens i smeten. Finns att köpa på Stockholms eter och essensfabrik


    Tack för de tipset. Blir kanske att göra så..
    Men jag vet inte ifall man kan ha i farinsocker eller sirap eller något liknande för att lyckas.

    Man får väl testa sig fram ifall ngt annat tips inte kommer in.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.