Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Man ska inte...

  • Eery 22 oktober 2011

    dra igång med matlagning innan man letat reda på alla ingredienser,,, Jag har ju för tusan inget gelantin hemma... finns det nått man kan ersätta med? Ska göra pannacotta:/

  • pihal 22 oktober 2011

    Jag brukar använda gelesocker. Ta isåfall lika många matskedar gelesocker som dl grädde och koka ca ½ minut. Låt sedan stå i kylskåp i minat 3 till 4 timmar. Skall man göra vaniljpannacotta eller lakritspannacotta lägger man i smaksättningen och låter den koka med. Man kan också använda agar - agar som är något slags gelatinliknande fast det har jag aldrig prövat.

  • Eery 23 oktober 2011

    Ja gelésocker hade ju vart en lösning men se den har jag använt slut på ... Tog fruktpektin.. har inte smakat än men det ser helt okej ut. Agar är vegetabiliskt gelantin. Har inte en susning om vad det är baserat på. Verkar dock inte bli samma koncistens

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.