Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Marabou mjölkchoklad

  • Penne 25 januari 2010

    Senaste typ 2 månaderna som jag har köpt marabou mjölkchoklad så har det varit som pyttesmå lite hårdare prickar i chokladen. Det är choklad men de är liksom som lite hårdare än resten av chokladen, och man märker det bara ibland. De är alltså pyttesmå. Är det nån annan som köpt sån choklad eller är det bara ett parti i min affär?

  • Gnurf 25 januari 2010

    Kan tyvärr inte hjälpa dig, längesedan det blev nå Marabou nu...:'(

  • redd 26 januari 2010

    Inte heller jag har ätit Marabou på ett tag, men om bitarna inte smälter och är krispiga kan det vara grövre bitar av kakobönor helt enkelt.
    Finns som "smaksättning" i mörk choklad.

  • NicolinaZ 26 januari 2010

    Kan inte svara, köper jag choklad är det antingen Fazer eller någon belgisk konfekt - aldrig Marabou, beklagar!

  • lisa_s 26 januari 2010

    Har också råkat ut för detta flera gånger,både når jag ätit och smält för att ha i bakverk.
    Skönt att höra att det inte bara är jag, trodde det var jag som blivit" känslig".
    Har bara tänkt på det när det gäller mjölkchokladen,inte nån av de andra sorterna,men
    det kanske är för att det redan är lite bitar i tex. nötter.

  • Penne 26 januari 2010

    Åh, vad skönt att någon mer märkt det! Trodde att det var jag som var kinkig. Tack för svar!

  • marwis 26 januari 2010

    Reklamera vet ja`! Kanske kan det bli några extra chokladkakor som tack för besväret!!!

  • Penne 27 januari 2010

    Ja där sa du något, det kanske jag borde göra..!!?

  • Eggberta 26 februari 2010

    Detta har jag också råkat ut för nu de senaste veckorna och det har stört mig nåt enormt!
    Är fullkomligt beroende av just Marabou mjölkchoklad och expert på smak, konsistens och känsla. Först trodde jag att det var fel på just det parti de sålde i min affär just då men detta har fortsatt. Min dotter kommenterade det också och tyckte inte att det var lika gott som det brukar!

  • bikbok 2 mars 2010

    Nej det är ingenting jag råkat ut för.
    //Puuffen

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.