Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Maränbotten dagen innan? Hjälp!

  • imma86 3 januari 2010

    Hej,

    tänkte baka en rice crisp tårta till min examen. Funderar om man kan göra marängbotten dagen innan om i så fall hur skall jag förvara den för att få bästa resultat?

    Tack på förhand,

  • The_mama97mia 3 januari 2010

    Torrt och luftigt...

  • siggemums 3 januari 2010

    Om du inte ska använda ugnen så kan den stå där.

  • imma86 3 januari 2010

    jag skall tyvärr förflytta den genom en bilfärd på 14 mil så den kan inte stå kvar i ugnen. Hur gör jag då?

  • gnuBrita 3 januari 2010

    ha kvar den på plåten och stoppa in den i en eller två papperskassar.

  • svengelsk 3 januari 2010

    Jag skulle lägga den på serveringsfatet och täcka över med folie eller sätta in hela fatet i en plastpåse och knyta till. Det kanske inte gäller i Sverige där luftfuktigheten är mindre.

  • star759 5 januari 2010

    jag skulle haft den stående framme i rumstemperatur tex på plåten o sen fraktat den i en vanlig påse. jag bakar alltid dagen innan o har tom cyklat med maränger tårtbottnar utan att ngt har hänt o gjort det sista på plats så allt går...

  • NicolinaZ 5 januari 2010

    Du ska väl inte frakta den i ett halvt dygn? Förvara i ugnen så länge du kan, frakta sedan i papperspåse och på plåt, samt torrt också när du kommer fram. Det ska nog gå :-)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.