Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Marängtårta i mängd

  • gladavmat 17 juni 2012

    Hjälp mig med varianter på den enkla tårta där man använder färdiga marängbottnar som man lägger i en springform och fryser in. Varvar med grädde/bär/ vanilvisp/dajm..vilka favoriter har ni?

  • Memelie 17 juni 2012

    Jag har testat att göra frusen cheesecake med en marängbotten i botten, det var rätt gott.

  • husmusen88 17 juni 2012

    favoriten är nog med maräng, en sorts kolasmörkräm och sen grädde och bär på toppen. Bananer, choklad, jordgubbar, hallon, röda vinbär mm.

    Maräng och mintchoklad funkar bra ihop, så maräng med after eightfluff är gott.

  • liab 17 juni 2012

    Maräng, citronkräm, grädde och jordgubbar! Åt det senast i fredags, efter skolavslutningen och längtar redan efter nästa gång!

  • gladavmat 17 juni 2012

    Tack, låter gott!

  • Amika 17 juni 2012

    Jag brukar ta marängbotten i en springform, bred på kesella med hallon-, rabarber- eller citrus-smak på marängen och vispa sedan vaniljvisp hårt och rör i daimkulor eller krossad daim. Bred det på kesellan. Ställ i frysen. Kan förberedas flera dagar i förväg. Ta fram allt ca 30 minuter innan servering.
    Lätt att göra och räcker till många. :)

  • EliBerg65 17 juni 2012

    Vispa Créme Fraiche hårt (ej den lätta varianten, den går inte ihop!), blanda i florsocker efter tycke och smak och sedan blåbär! Det blir urgott, särskilt med färska bär. Bred sedan på en marängbotten och lägg den andra ovanpå. Fräscht och gott.

  • sju 17 juni 2012

    Den här är supergod:

    Fryst hallon- och marängtårta

  • gladavmat 18 juni 2012

    Så många goda förslag, gör nog alla, eftersom!!

  • Cassiopeya 19 juni 2012

    Åh det finns så många favoriter, här är en

    Snabb maräng- och jordgubbstårta

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.