Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

marknader

  • 4 februari 2008

    marknad har vi här hemma 2 grr/år, och det är riktigt mysigt och intressant, fast det är ju oftast samma saker varje år. i alla fall, det som alltid säljs i matväg är marknadsgodis, remmar, korv, munkar, popcorn, bröd, chips, kokosbollar, brända mandlar, sockervadd mm. är det något som ni alltid köper i matväg när ni går på marknader?

    och när det gäller marknadsgodiset, gillar ni det? köper ni något? vilka sorter hamnar ALLTID i påsen i sådana fall?
    om ni inte vet vad en del sorter heter så kolla här:
    http://www.ingerskarameller.se/produkter.htm
    http://www.solberga.nu/?gclid=CJid2pGzqpECFRRWMAodr1_RXQ

    i min påse hamnar nougat, marmelad, brända mandlar o kola


    det är så olika, en del handlar jätte mycket när de är på marknader o har flera påsar fulla. själv så brukar det bli ett par hekto godis o kalle anka tidningar. o strumpor om jag behöver det just då

  • lennali 4 februari 2008

    Remmar i alla möjliga smaker.

  • evaldo 4 februari 2008

    Köper aldrig godis på marknader,. Brukar ibland vinna någon chokladsak på chokladhjul eller så.

  • Nettie 4 februari 2008

    Köper sällan godis, men blir det något så är det
    brända mandlar.

  • farmoringer 4 februari 2008

    köper alltid nån mat av nåt slag på marknader...ofta grillad rökt fläskfilé. är så gott till potatisgratäng..

  • snutten 4 februari 2008

    Mitt marknadsgodis består alltid av nougat, brända mandlar och marmelad.
    Annars köper jag ofta kryddor och te.
    Här har vi en stor höstmarknad, några mindre vår -och höstmarknader och ett par julmarknader.
    Det är alltid roligt och mysigt att gå och titta (trots samma återkommande varor och att det är väldigt trångt) och sen träffar man ju massor av människor

  • anluk 4 februari 2008

    Köper ofta kryddor på marknaden. Är inte förtjust just i marknadsgodis det sköter barnen om så bra!

  • Kristiina 4 februari 2008

    Remmar, remmar i långa banor!:p

  • jas65 4 februari 2008

    Brända mandlar och olika korvar brukar jag köpa, men aldrig marknads godis.

  • Ekorrungen 5 februari 2008

    Vi har marknad sista torsdan varje månad, ibland blir de brända mandlar, ibland inte. Beror helt på vädret om jag kan gå te stan.

  • Fiona 21 februari 2008

    Köper Alltid munkar (frityr krans, donuts osv). För min del är det en självklar grej som man äter medans man strosar runt. Har alltid varit så o kommer alltid vara :) O de kallas av mig och min familj munkar, för det är det vad det står på munkvagnen som kommer o säljer dem :p
    Ibland köper jag lite karameller från mariannelund. Brukar bli polkagrisar och sånna där hårda röda+gröna+gula karameller o lite toffe av något slag.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.