Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Marsipan

  • Rocketannie05 5 januari 2011

    Ska göra en Barbapapa tårta och tänkte göra en stor och en liten som jag sedan pusslar ihop. Vad tror ni blir det för lite om jag använder en färdigkavlad marsipanlock?
    Är det svårt att kavla till ett eget?

  • ziggez 6 januari 2011

    Skrivet av Rocketannie05 den 5 jan 2011

    Ska göra en Barbapapa tårta och tänkte göra en stor och en liten som jag sedan pusslar ihop. Vad tror ni blir det för lite om jag använder en färdigkavlad marsipanlock?
    Är det svårt att kavla till ett eget?


    gå till ett konditori anars dom brukar ha som man kan få köpa färdig kavlad marispan i den färg men vill ha.
    (iallafall där jag jobbar)

    när jag gjorde min första barbapapa så färgade jag grädden rosa med karamell färg och strök runt med rosa grädde om man inte kan /vill kavla

  • svengelsk 6 januari 2011

    Jag har kavlat marsipan mellan två lager "cling film" eller med florsocker som" mjöl" så det inte fastnar. Det kan bli veck om man använder cling film men det är lätt att lägga på om man lämnar kvar ena filmen tills locket är på plats.

  • vitchokladkaka 9 januari 2011

    florsocker fungerar utmärkt att använda så att det inte fastnar, jag har en skumgummi tvättlapp som jag har lagt florsocker i och sedan knutit ihop, som jag sedan använder att "dutta" med så att jag får lagom mycket florsocker när jag behöver ;)

  • Cassiopeya 9 januari 2011

    Skrivet av vitchokladkaka den 9 jan 2011

    florsocker fungerar utmärkt att använda så att det inte fastnar, jag har en skumgummi tvättlapp som jag har lagt florsocker i och sedan knutit ihop, som jag sedan använder att "dutta" med så att jag får lagom mycket florsocker när jag behöver ;)


    (Y)

  • boz1965 9 januari 2011

    Det går alldeles utmärkt att med bara några tag kavla ihop två färdiga marsipanlock.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.