Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

mascarpone ost

• evala 4 januari 2009

Hej
    Är det någon som vet något gott som man kan använda mascarpone ost till? Något bakverk, eller maträtt. Fick ett paket som jag inte vet vad jag ska göra med nu.

• Penne 4 januari 2009

Mixa med hallon och florsocker och lägg ovanpå en kladdkaka, eller servera till bara. Det är jättegott. Jag har ett recept på min sida på vit kladdkaka, då skulle det nog vara supergott med mascarpone mixade med hallon.

• Smulpajen 4 januari 2009

Du kan göra en Tiramisu! Det är en de godaste tårtor som finns!:p

• segerwitch 4 januari 2009

Skrivet av Smulpajen den 4 jan 2009

Du kan göra en Tiramisu! Det är en de godaste tårtor som finns!:p

:DHaha! Tänkte just rekomendera ditt recept(Y) Den är "Dunder"

• Kenneth_66 4 januari 2009

Hittade ett recept i Icas Buffe eller om det var Coops Mersmak, kommer inte riktigt ihåg.
    Jag gjorde detta till Julbordet men det passar till alla fester & helger enligt mig.
    Avokado Inlindade i Parmaskinka.

Du Behöver: (6Pers) 1 Avokado. 8 Skivor Parmaskinka. 1dl Mascarponeost. 1 Citron. Flingsalt. Svartpeppar.

Gör så här: Dela avokadon i centimetertunna skivor, lägg upp dem på en tallrik och pressa lite citronsaft över så de håller färgen.
    Lägg ut en skiva parmaskinka, lägg en liten klick (ca en tesked) mascarponeost på mitten och en bit avodado. Strö över lite fingersalt och svartpeppar och rulla ihop.(Y)

Det vart en riktig höjdare på på bordet, funkar även bra som förematen tilltugg.
    TÄNK bara på att avokadon måste vara riktigt mogen då smakar det bäst.

#Kenneth.

• evala 4 januari 2009

Skrivet av Kenneth_66 den 4 jan 2009

Hittade ett recept i Icas Buffe eller om det var Coops Mersmak, kommer inte riktigt ihåg.
    Jag gjorde detta till Julbordet men det passar till alla fester & helger enligt mig.
    Avokado Inlindade i Parmaskinka.

Du Behöver: (6Pers) 1 Avokado. 8 Skivor Parmaskinka. 1dl Mascarponeost. 1 Citron. Flingsalt. Svartpeppar.

Gör så här: Dela avokadon i centimetertunna skivor, lägg upp dem på en tallrik och pressa lite citronsaft över så de håller färgen.
    Lägg ut en skiva parmaskinka, lägg en liten klick (ca en tesked) mascarponeost på mitten och en bit avodado. Strö över lite fingersalt och svartpeppar och rulla ihop.(Y)

Det vart en riktig höjdare på på bordet, funkar även bra som förematen tilltugg.
    TÄNK bara på att avokadon måste vara riktigt mogen då smakar det bäst.

#Kenneth.

• safir74 4 januari 2009

Detta recept har jag sparat men inte provat än
    Mascarponekyckling

• Kirunakocken 4 januari 2009

testa triffli.. varva mascaspone som du blandat med lite pressad citron och flosocker med sockrade bär och krossade mandelkakor, tunna lager i flera varv i ett glas, både gott och snyggt :)

• lennali 4 januari 2009

Rekommenderar denna goa efterrätt
    Kärleks dessert

• evala 5 januari 2009

Tack tack är nybörjare här men detta ska jag testa. Alla bakverk är ju spännande men kycklingen låter inte så dumt det heller.:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.