Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Massor av grädde

  • CEI 7 maj 2011

    Jag har råkat få en hel del grädde över (mer än en liter) och måste göra något med detta. Jag vill använda det till något efterrättsaktigt men inte bara till tårta eller som tillbehör till paj eller kladdkaka utan jag letar efter ett recept där grädde ingår i själva tillagningen. Någon som har något sådant recept?

  • asasto 7 maj 2011

    Gör man egen ostkaka brukar det ju vara några dl grädde i själva ostkakan och sedan ska man ju ha grädde till med så det går ju åt en del, samt ostkaka går ofta bra att frysa så man kan ju göra en dubbel sats.

  • susanne7206261 7 maj 2011

    pannakotta

  • NinniM 7 maj 2011

    frys in grädden i istärningslåda o lägg dem sen i en påse när de är frusna. lätt att ta fram några tärningar då och då o stoppa ner i grytan eller såsen tex.

  • Mellanbellan 7 maj 2011

    Hasselnötsparfait

  • svengelsk 7 maj 2011

    Förra gången jag hade grädde över vispade jag den och fryste i klickar lagom stora till en semla. Det fungerade bra.

  • bakakaka 7 maj 2011

    Dajmglass

  • idea_ 11 maj 2011

    Hemgjorda gräddvåfflor finns ju också. Det är våfflor utsn ägg. Vet inte om något sånt finns här på MK, enda gången jag gjort det var det från Vår kokbok, fanns bland våffelrecepten där.

  • The_mama97mia 11 maj 2011

    Många recept på chokladmousse har mkt grädde i.
    Eller tryfflar!

  • alingsasaren 11 maj 2011

    Smörkola! Gott, enkelt och det krävs 2dl till en sats

    Mvh

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.