Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Matbröd i lånpanna

  • Gillsan 12 augusti 2008

    Hej! Jag efterlyser enkla och goda recept på matbröd i lånpanna ( braspanna ).:p
    Jag bakade själv detta bröd i kväll och delar med mig av receptet här på denna tråd.(Y)
    Solroskavring i långpanna

  • Gillsan 12 augusti 2008

    (H) Ups jag missa en bokstav , det ska vara långpanna.:p:D

  • Evia 13 augusti 2008

    Hej
    Jag har 2 bröd jag brukar baka som är super goda. Ditt låter jättegott så det blir bakat nästa gång det är dax.
    Dagis kavring och Form-smart

  • Gillsan 13 augusti 2008

    (Y)Tackar för receptet jag fick smaka det av dig i veckan. Riktigt gott. Ska prova Form-smart nästa bakning. Jag har redan gjort dagis kavring och den är kanon.(Y):p

  • Gillsan 15 augusti 2008

    :'(Hallå! Finns där verkligen ingen som har recept på bröd i långpanna eller i braspanna?
    mvh Gillsan:(

  • farmoringer 15 augusti 2008

    Den här gör jag alltid i långpannan

    Hälsolimpa

    Och jag tycker den är jättegod..

  • pia61 15 augusti 2008

    Jag har ett jättegammalt recept som jag inte lagt in, får kanske göra det.. (Y)
    Så här är det:

    12 dl ljummet vatten el mjölk
    1 dl olja
    2 pkt jäst
    1 msk salt
    2 kg mjöl (vilket du vill, rågsikt, vetemjöl, rågmjöl eller hälften grovt och hälften vetemjöl)

    Arbeta ihop tryck ut i långpanna, låt jäsa 1 timme. Grädda i 175 i 1 timme på nedersta falsen i ugnen. Det är gott är att byta ut lite mjöl mot havregryn, linfrö och solrosfrö.

  • pia61 15 augusti 2008

    Har skrivit in receptet nu:

    Gammalt hederligt långpannebröd

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.