Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Matbudget

  • Marksten 24 februari 2010

    Har ni någon matbudget per månad?

    Vi är nu bara två i hushållet och jag vet inte riktigt hur mycket vi lägger ut på mat , men mycket är det!

    Jad tippar på ca. 5000 per månad men då ingår det kaffe ,filter, rengörningsmedel,toapapper osv.

    Jag vet inte om det är mycket eller lite.Vi köper mycket färsk fisk. färskt kött osv.
    Vi lagar all mat själva. Vi dricker gott vin dom flesta kvällarna fast det är inte inräknat i budgeten.

    Å andra sidan. Två kvällar på krogen och dom pengarna är borta.
    Kännar att man tjänar massor med pengar att INTE gå ut att äta.

  • Erajscha 24 februari 2010

    Vi är två vuxna och ett halvtidsbarn på 12 år. Vi har en hushållsbudget på 3000 kronor i månaden. Den inkluderar shampo, tvål, disktrasor, kattsand etc. Vi vuxna äter alla mål hemma/imatlåda.

  • asasto 24 februari 2010

    Singelhushåll, köper inga halvfabrikat, lagar alla mål själv, tar med mig matlåda. Om jag räknar in sånt som toapapper diskmedel, schampo och dyl. kommer jag nog upp i runt 800-900kr/mån.

    Jag brukar skriva upp allt jag köper i matväg så jag vet att enbart mat lägger jag ner ca 700kr/mån på.

  • kantomen 24 februari 2010

    Vi är två barn 3 och 5 år, två vuxna.
    gör av med cirka 6500:- per månad, men då ingår allt, tvättmedel, blöjor, schampoo, hämtmat etc etc

  • Majainorr 24 februari 2010

    Ca 2500:-. Vi är 2 vuxna och en tolvåring på halvtid. Då är det bara mat och inga förbrukningsartiklar inräknade.
    Sparar kvitton och kollar varje nånad,,,

  • Mistys 25 februari 2010

    Jag sätter in 5000 kr varje månad på ett matkort. Vi är två vuxna + vuxen son+ en katt i vårt hushåll.
    Allt som köps i en livsmedelsaffär ska täckas av dom 5000 kr.Mat, kattmat, toapapper, tvättmedel ja allt. Oftast blir det 700 -1500 kr kvar. Det får sitta kvar som en buffert till stora mathelger som påsk, midsommar och jul. Eller födelsedagar. På det sättet har vi samma matkostnad / månad året om oavsett vilken månad det är (Y) Tycker det är skönt att ex jul aldrig blir tyngre ekonomiskt än andra månader när det gäller maten. Även semestrar kan ju sluka mer pengar än vanligt men vi känner aldrig av det då det finns pengar på kortet till ev några restaurangbesök eller extra kött till grillkvällarna.

  • Marksten 25 februari 2010

    Vi har också en gourmekatt. Han käkar för 30 spänn om dagen så det har jag inte räknat in.

    Sen när vi får gäster skjuter mat kontot verkligen i höjden.

    Det är dyrtider.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.