Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Medelhavsmat

  • Josses 21 maj 2010

    Min man ska vara med i en matlagningstävling på hans jobb och de ska laga "Medelhavsmat", men jag har hjärnsläpp som vanligt och kommer inte på något de kan laga ä så min förhoppning är att någon av er matklubbare kan hjälpa mig med något recept.

  • jimboz 21 maj 2010

    Min fråga är kan han laga mat ?

  • Josses 21 maj 2010

    Japp, det kan han. Inte mästerkocken direkt men han kan följa recept och han har bott ensam en gång i tiden, "när Adam var länsman", och jag jobbar mycket kvällar och helger så han har fått lära sig laga mat. Kan ju inte låta barnen vara utan mat. :)

  • Josses 24 maj 2010

    Är det ingen som har ett förslag på någon "Medelhavsmat"?
    De ska ha tävlingen om någon vecka men de ska sätta sig ner och planera nu i veckan.

  • chrisq 24 maj 2010

    :DDgoogla på medelhavs mat finns hur mycket som helst lycka till jag älskar det grekiska köket men smaken är ju olika

  • MatAnders 24 maj 2010

    Hej!

    Oj svårt kan ju vara allt från grillad get till musslor, jag tror man får försöka utgå från antingen västra,mellersta,södra eller östra för att lättare kunna svara "medelhavs mat" är ett lite skevt begrepp tycker jag.

  • The_mama97mia 24 maj 2010

    Gazpacho
    Paella med räkor och chorizo

    Moussaka, tzatziki
    Souvlaki med grekiska potatisar

    Bouillabaisse

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.