Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mer mandelfritt!

  • ellabella07 24 oktober 2011

    Behöver hjälp med ett bra recept på "mandelkorgar" utan mandel! . De måste vara lättgjorda, men täta så att man kan fylla dem med glass och hjortron sås. Ska bjuda på riktig svensk höstmat till helgen och har lyckats hitta bra recept på allt utom just detta.
    Tack för all tidigare hjälp med mandelfritt, nu hoppas jag att någon av er klarar det här med! :)

  • Ellee 10 november 2011

    lite sent svar kanske men testa att göra typ havreflarn :)

  • ellabella07 10 november 2011

    Tack för ditt svar! Middagen blev inställd pga gästerna fick vinterkräksjuka så de kommer på lördag i stället. Din ide låter jättebra - tänker prova i morgon :)

  • Ellee 15 november 2011

    Hoppas att dom blev bra! och att ni hade en trevlig middag :)

  • ellabella07 15 november 2011

    Tack för de orden! Det hade v i verkligen. Jag bjöd på rökt laxrullad i skivor (fylld med creme fraîche, finhackat äpple & lite hackad purjo) serverad med en hemlafad senapsås & lite garnityr. Sedan blev det älggryta med massor av lök, morötter, rotselleri, vin, rökt fläsk + svampar av olika slag. jag toppade med lingon, serverade med gele & fransk potatisgratäng + ett riktigt lyxigt rödvin. Efterrätt: gräddvaniljglass, hjorton i socker/whiskylag med stjärnanis i havreflarnskorgar! Helt underbart gott. Sedan hade jag bakat kladdkakemuffins med mintchokladganche som jag dekorerade med vit riven choklad och serverade till kaffet. En klar succe, rakt över och det helt utan mandel tack vare alla snälla som svarat på mitt nödrop!
    Tack allesammans!

  • Ellee 16 november 2011

    gud! det lät ju inte helt fel!! :P

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.