Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Min red velvet cake blev inte röd???

  • Nicole_88 26 januari 2011

    Testade för några dagar sen ett recept på red velvet cake, men den blev inte röd, hände inget, Vad kan jag ha gjort för fel?? Eller måste man ha i karamellfärg för att lyckas?

  • tomospj 26 januari 2011

    Skrivet av Nicole_88 den 26 jan 2011

    Testade för några dagar sen ett recept på red velvet cake, men den blev inte röd, hände inget, Vad kan jag ha gjort för fel?? Eller måste man ha i karamellfärg för att lyckas?


    - du tillsatte alltså ingen karamellfärg? Hur skulle den då ha kunnat bli röd???

  • Nicole_88 26 januari 2011

    Det stod att den kemiska reaktion som blir när man blandar vinäger, bikarbonat, fil och kakao gör att den blir röd. Men verkar som ja gått på en nit där. :P

  • jbson 26 januari 2011

    Skrivet av Nicole_88 den 26 jan 2011

    Det stod att den kemiska reaktion som blir när man blandar vinäger, bikarbonat, fil och kakao gör att den blir röd. Men verkar som ja gått på en nit där. :P


    Kanske ett förtidigt aprilskämt? ;)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.