Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mixa kockos?

  • knyppeltanten 19 februari 2012

    Jag tycker om kockostoppar och andra kockoskakor, maken gillar inte att kockosen fastnar i tänderna. Kan man mixa kockosen så man får med smaken men att det inte fastnar i tänderna eller blir det fel konsistens på kakorna om man mixar sönder kockosen?

  • irrevirre 19 februari 2012

    Mixa kokos går bra, det gör en del som inte tål gluten tror jag. Det blir som ett mjöl. Sedan vet jag inte om receptets på dina kokoskakor kanske behöver ändras med mängder. Gör en lite sats och testa vettja;) Det kanske blir riktigt lyckat!

  • knyppeltanten 19 februari 2012

    Tack. Då ska jag prova, vi har glutenintoleranta i släkten så då kan man ju variera sig mer om man mixar den.

  • BakGalenN 21 februari 2012

    Det går nog att mixa, men vissa kakor kanske får fel konsistens, alltså dom som är till för att ha "stora" bitar i. ;)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.