Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mjölksockerintolerans

  • 3 april 2001

    Nu har jag ett stort problem. Min mor har nyligen blivit lactosintolerant (tåler inte mjölksocker som finns i bla mjölk, grädde, animalisktfett, vassle osv) och min son fyller 9 år och vill ha tårta. VAD ska jag göra??? Tårtbotten kan jag ju baka utan dessa ingredienser-men tårta utan grädde?? HJÄLP mig,snälla!/Annette

  • 3 april 2001

    HejKan du inte göra en frukttårta med gelé. Om hon inte är jätte känslig så finns möjligheten att ta Lactaid tabletter innan.Finns på apoteket ganska dyra.

  • 4 april 2001

    Visst kan du baka tårtbotten utan mjölksocker! 3 ägg3 dl socker3 dl mjöl2 tsk bakpulver1 dl varmt vatten175 grader i 50 minAnvänd sedan låglaktosgrädde om hon inte är jättesuperkänslig.Hör av dej till mej om du vill veta [email protected]/Kerstin

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.