Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mjuk pepparkaka

  • ingegerdb 23 december 2008

    Jag hoppas att ni kan hjälpa mig med ett recept på mjuk pepparkaka. Jag vill ha en kompakt nästan lite kladdig mjuk pepparkaka. Har testat två helt olika recept här på matklubben och hade det varit vilken annan mjuk kaka som helst hade de varit perfekta. För de blev saftiga men väldigt fluffiga.

    Det verkar som det finns en massa olika varianter på mjuka pepparkakor och jag vet inte vilka varianter som ger den där kompakta pepparkakan som jag önskar.

    Hjälp mig med tips!

    Tackar på förhand

  • llinan 23 december 2008

    Hej!
    Testa KAROLOs recept...kanon!

  • lennali 23 december 2008

    En god kompakt mjuk pepparkaka, som dessutom blir mycket av. God i mitt tycke.
    Mjukpepparkaka i stora ugnsformen

  • LEDIVO 23 december 2008

    Skrivet av llinan den 23 dec 2008

    Hej!
    Testa KAROLOs recept...kanon!


    Härligt att du blev så nöjd och kul att du tipsar om receptet.

    Svar på tråd-frågan: Här kommer receptet, som jag tycker funkar bäst som det är, men om du vill ha den mer kompakt kanske du ska prova med lite mindre bakpulver.
    Vet inte om det funkar utan det är en gissning.
    Mjuk pepparkaka
    GOD JUL!
    //KAROLO

  • ingegerdb 23 december 2008

    Tack för tipsen, skall bakas imorgon bitti!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.