Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Muffinsformar av silikon

  • zonale 1 maj 2012

    Har inhandlat muffinsformar av silikon och undrar nu om det går lätt att lossa dem ur formen??

  • UBO5011 2 maj 2012

    Skulle to det, jag har både kakform och pajform i silikon och det fungerar alldeles utmärkt. :-)

  • zonale 2 maj 2012

    Tack, det är väl inget annat än att testa då...

  • Memelie 2 maj 2012

    Jag tycker de är rätt lätta att få av, men muffinsarna får inte "jäsa över" för mycket, då blir del lite pilligt.

  • ingja17 2 maj 2012

    Jag har använt muffinsformar av silikon som jag köpt på Biltema de har varit valdigt lätta att släppa .
    ;)

  • zonale 2 maj 2012

    Tack för hjälpen...:)

  • Sibba16 8 juni 2012

    Jag tycker att de är lätta att lossa, men om de inte vill släppa brukar jag vända dem upp-och-ned och dra ut kanterna på formarna lite, då lossnar dem :)

  • ingja17 8 juni 2012

    Har använt muffinsformar av silikon som jag köpt hos Biltema
    det är hur lätt som helst att få ut muffinsen.
    Lycka till
    ingja17

  • pihal 8 juni 2012

    Jättebra och enkelt att använda silikonformar. De flesta silikonformar kan man använda i frysen också, perfekt om du vill göra en dessert i portionsform som skall frysas. Då får du fler användningsområden för dina formar.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.