Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Någon som kan hjälpa mig???

  • Ninni84 2 september 2010

    Har en burk annanas o en halv burk kesella hemma ...kan man göra något av det???

  • boz1965 2 september 2010

    Gör en receptsökning på "ananas" så får du en massa alternativ. Klicka sedan på länken "Förfina sökning" och skriv in "Kesella" i den lilla rutan och klicka på knappen "Måste finnas med" så fär du 31 receptförslag med både ananas och kesella i.

  • Amika 2 september 2010

    Gör en liten ananaspaj? :)
    Gör ett pajskal för söta pajer, tryck ut i form och förgrädda.
    vispa ihop kesellan med ett ägg och lite socker, eventuellt lite vaniljsocker och så blandar du ner avrunnen krossad eller hackad ananas i kesella röran. Häll ner i pajskalet och grädda i mitten av ugnen ca 20-30 minuter. :)

  • Josses 3 september 2010

    Skrivet av Amika den 2 sep 2010

    Gör en liten ananaspaj? :)
    Gör ett pajskal för söta pajer, tryck ut i form och förgrädda.
    vispa ihop kesellan med ett ägg och lite socker, eventuellt lite vaniljsocker och så blandar du ner avrunnen krossad eller hackad ananas i kesella röran. Häll ner i pajskalet och grädda i mitten av ugnen ca 20-30 minuter. :)
    Det lät riktigt, riktigt smarrigt, nästan så jag måste inhandla kesella imorgon, ananas har jag

  • Ulrika91 3 september 2010

    Du skulle kunna steka ananasen (om det är ringar) doppar i socker och servera med kesella vispad med vanilj. Eller så kan du göra en ny variant på cheesecake, fuskvarianten, där man varvar krossade digestive, kesella och bär/frukt ( eller i ditt fall ananas) i portionsglas. Aldrig prövat det själv dock, med ananas.

    Eller gör en ananaspaj och servera vispad kesella med vanilj till!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.