Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Någon som provat hallonsås med rödvin???

• asamariah 30 december 2008

Tänkte prova detta recept till nyår och är lite fundersam över hallonsåsen med rödvin. Jag har aldrig smakat något liknande och googlar jag det får jag inga träffar utöver detta. Kan det verkligen vara gott? Någon som har testat och kan komma med ett utlåtande?

http://www.matklubben.se/recept/frozen_chessecake_med_varm_hallonsaas_8549.html

• matnjutaren 30 december 2008

Har, i och för sig, inte testat det receptet men..kan inte tänka mej utan att det skulle bli bra.:)
    Mängden vin 0,5dl är ju i rätt propotion till de övriga ingredienserna.
    Rödvin har ju en förmåga att "höja" smaken på många av våra marinader t.ex. så jag skulle inte tvekat att testa detta recept.:D
    Hallonen är ju ett så pass sött inslag så jag tror att rödvinet går fint "hand i hand" tillsammans.(Y)

Lycka till!(L)

• monac 30 december 2008

tycker att du ska testa med!
    Låter gott och intressant!:)

• asamariah 30 december 2008

Kör i vind ;) Jag testar!! Cheesecaken (om än i det fluffigaste laget) ligger i frysen nu och jag kör helt klart på hallonsåsen imorgon.

• monac 31 december 2008

YES! Det blir säker gott och fint alltihopa...synd att man inte är bjuden:D
    gott nytt år asamaria och alla andra medlem. på MK!!!!

• matnjutaren 31 december 2008

Tror jag med att det blir en "höjdare". (Y)
    Du kan väl skriva sen om jag och monac var "dumma eller snälla"? :p

Gott Nytt År till er båda. :D
    Och, givetvis, alla andra på MK med! :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.