Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Något gott snacks att smaska på då man är ledsen?

  • Johannahjelm 16 juni 2009

    Vill ha något enkelt gott förslag på något snask, godis man kan äta på då man är nere?
    Älskar choklad.

  • farmoringer 16 juni 2009

    Marabou choklad med dajmbitar i............Supergott... Men vet inte om det tröstar förstås...

  • Mellanbellan 16 juni 2009

    Detta sitter alltid fint. Skulle man inte hinna göra iordning fonduen så har man ju tobleronen att ta till (Y) Trevlig midsommar på dig
    Tobleronefondue

  • marielotta 16 juni 2009

    Godis och godis...:)
    men smulpaj med hallon eller jordgubbar med vaniljsås till är bara sååååå gott.
    caschew nötter gillar jag också att knapra på.
    Nyttigare variant är att slanta upp lite morötter, då blir man inte lika fet(H)

  • Okänd 16 juni 2009

    Av morotschips blir man glad!:D (Y)

  • ida85 16 juni 2009

    glass i stora mängder blir man alltid glad av ! (: Speciellt "strawberry and cheescake" av ´Ben and Jerry`. Men även doppa morötter, gurka, blomkol, paprika i någon god dippsås ! Då kan man ju även känna sig nyttig på samma gång .. plus att det är så mättande ! :p

  • Eery 16 juni 2009

    fudgekaka... receptet fiinns här

    älskar också choklad och den kan man äta hur mycket som helst av (den är mäktig men jag är envis:'()

  • The_mama97mia 16 juni 2009

    Vet att det finns viss forskning om att stark peppar (capsaicin heter det verksamma ämnet) kan ha en sinneshöjande effekt, samt Ingefära. Så stark spicy thai mat eller liknande ska göra susen.
    Men att äta för att trösta sig eller bli mindre nere är kanske inte det bästa.... Var rädd om dig.

  • Matvagott 16 juni 2009

    Smällt Marabou choklad och blanda i olika sorters nötter( Hacka gärna) och häll upp på plåt och låt stelna och sedan är det bara bryta sönder ...
    Ät, frossa o njut.... men inte varje dag!!!!!!
    Hej svejs....:p

  • MosterNettan 16 juni 2009

    Bailey-glass eller GBs chokladglass med chili...

  • vitchokladkaka 24 juni 2009

    När man e nere ska man käka precis vad man känner för utan att få dåligt samvete:D

  • 24 juni 2009

    Ben och jerrys svindyre men väldigt goda glass är gott att ha...och "jobbets chokladbollar", en kopp kaffe med grädde och socker...eller våfflor med grädde och sylt.

  • Ernst76 24 juni 2009

    En skål med choklad-doppad prozac !? :p

  • MelleBandolo 26 juni 2009

    Kladdkakemuffins eller chokladbollar.

    Smaka smeten, kän doften och njut av nygräddade muffins. Man kan inte annat än att bli glad. Dessutom gar det fort (5 min i ugnen)

  • Okänd 5 juli 2009

    Min syster brukar alltid göra en halv sats 5-minuterskola i micron och äta med sked, :D

  • boz1965 5 juli 2009

    Färska jordgubbar doppade till hälften i smält 70%-ig choklad som serveras tillsammans med ett glas sval (inte kall - det dödar smakerna) Kirsberry brukar alltid få min sambo på gott humör när hon är lite nere. Om hon slipper göra dem själv, vill säga... :p

  • Babzan 7 juli 2009

    Ahlgrens bilar eller ostbågar funkar perfekt vid deppigt humör:(. Är man bara på lite uselt humör och orkar anstränga sig en aning så sitter en sillmacka och ett glas mjölk inte fel:p

  • Munchies 7 juli 2009

    Den här Brukar Jag göra OFTA !!
    Eftersom Den går Utmärkt att Frysa är den Ultimat att ALLTID ha i Frysen !
    ( Frys in Den Hel eller i Bitar )
    För man vet Aldrig när Munchies-Suget, Tröst-Ätar-Suget eller Gäster Kommer !

    Dessutom kan man Pimpa den i Oändlighet !
    ( Massa "Pimp-Tips" finns om man Klickar på Receptet )

    The Pimp'able Fudge Cake - Kladdkaka

    Glöm Nu inte att PIMPA Den Ordentligt !!
    :p

  • bakamonkeyprincess 8 juli 2009

    Skrivet av Munchies den 7 jul 2009

    Den här Brukar Jag göra OFTA !!
    Eftersom Den går Utmärkt att Frysa är den Ultimat att ALLTID ha i Frysen !
    ( Frys in Den Hel eller i Bitar )
    För man vet Aldrig när Munchies-Suget, Tröst-Ätar-Suget eller Gäster Kommer !

    Dessutom kan man Pimpa den i Oändlighet !
    ( Massa "Pimp-Tips" finns om man Klickar på Receptet )

    The Pimp'able Fudge Cake - Kladdkaka

    Glöm Nu inte att PIMPA Den Ordentligt !!
    :p


    Hahaha, har faktist gjort den där en gång. Utmärkt när man vill ha hela för sig själv! (Pappa som inte gillar nötter, syskon som inte gillar marsmellows+choklad osv :p)

    Radiokaka tar en liten stund att göra men gör underverk på humöret :)

  • kristin1979 26 januari 2011

    Det här låter nog riktigt sunkigt men när jag är riktigt nere brukar jag först rosta vanligt rostbröd sen bre med bregott och strimla över gouda ost. In i ugnen på högra grader och ha inne i ca 10 min. Sen ringla över jordgubbssylt. mmmmmm sjukt gott

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.