Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Något sött till kaffet...

  • delikat 15 juli 2008

    Jag ska träffa mina barndomsvänner på torsdag. Vad kul det ska bli!

    Vi kommer att ha "knytkalas" och mitt uppdrag är att ta med något sött till kaffet. Jag funderar på att baka en god paj, men efter att ha ögnat igenom ca 50 sidor pajrecept här på matklubben är jag aningen villrådig. Ska det vara en paj med bär eller med choklad eller... Ananaspaj verkar vara mångas favorit för det finns tre sidor dubletter! Det ni!

    Vilken paj rekommenderas?
    Eller ska jag baka något annat?

    (I övrigt äter vi grillat kött, potatissallad och grönsallad.)

  • Fiona 15 juli 2008

    Efter en sådan middag hade jag nästan rekomenderat någon lite mindre sött... Färska jordgubbar kanske? Med lite grädde med florsocker i...
    Eller kanske en riktig sommartårta med jordgubbar uppepå? Det är aldrig fel, och allt känns lite fräshare med lite färsk frukt.

  • lenajeanette 15 juli 2008

    Ananaspaj är en god avslutning, lite söt-syrligt.

  • ikah 15 juli 2008

    Den här är så god!!!!!
    Knäckig rabarberpaj

  • delikat 15 juli 2008

    Några fler tips?

  • anluk 15 juli 2008

    Här är några förslag:

    [recept]32517[/recpet]

    recept]8173[/recpet]

    recept]8234[/recpet]

    recept]5330[/recpet]

  • anluk 15 juli 2008

    FEEEEEEEEEEEl- Nytt försök.







  • marwis 15 juli 2008

    Skrivet av delikat den 15 jul 2008

    Jag ska träffa mina barndomsvänner på torsdag. Vad kul det ska bli!

    Vi kommer att ha "knytkalas" och mitt uppdrag är att ta med något sött till kaffet. Jag funderar på att baka en god paj, men efter att ha ögnat igenom ca 50 sidor pajrecept här på matklubben är jag aningen villrådig. Ska det vara en paj med bär eller med choklad eller... Ananaspaj verkar vara mångas favorit för det finns tre sidor dubletter! Det ni!

    Vilken paj rekommenderas?
    Eller ska jag baka något annat?

    (I övrigt äter vi grillat kött, potatissallad och grönsallad.)


    Jag gillar ananaspajen skarpt, men sedan några år tillbaka byter jag ut ananasen mot frysta hallon. Jag tycker det är mkt somrigare!!(Y)
    / Marie

  • Gnagett 15 juli 2008

    Väldigt god om än kanske lite mäktig efter en sådan middag.
    Himmelsk tårta

  • monac 15 juli 2008

    mitt bidrag får bli
    Lingonparfait med kola sås.

    eller som jag alltid tjatar om...en läcker frukt sallad a la lux,mango,druvor,jordgubbar,filéad blodgrape,melon(galia,cantaloupe,vatten) kuber (eller formade med ett s.k. kuljärn) koka en socker lag med stjärnanis & vaniljstång och kanske en skvätt citrus likör eller liknande(ej nödvändigt) precis innan severingen toppar man hela anrättningen med citron melissa blad. JÄTTE ELEGANT & FRÄSCHT.
    Lycka till då med knytiset!!!(Y)

  • sajoh69 15 juli 2008

    Kanske du kan prova denna?!

    Cheesecake som alltid gör succé.

  • 15 juli 2008

    Den här pajen är helt suverän så här i sommartider!

    Havrepaj

  • pia61 16 juli 2008

    Här får du recept på en fruktpaj, jättesmarrig!

    Ingelas fruktpaj

  • tilda 16 juli 2008

    Testa jordgubbspajen jag har bland mina recept. Supergod!(Y)

  • anluk 16 juli 2008

    Lilljeppe har en supergod jordgubbspaj med knäckigt täcke bland sina recept. Kan verkligen rekommenderas!!!!!!!!!!!!!!

  • delikat 18 juli 2008

    Träffen med mina kära vänner är över. Tänkte bara berätta att jag bakade två sorter, pollypaj och jordgubbspaj. Kan varmt rekommendera recepten!

    Jordgubbspaj
    Pollypaj

    (Y)(Y)(Y)

    Tack för alla trevliga tips, som jag sparat i min receptbok för kommande behov!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.