Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Nougat

• scako 25 november 2008

Hej,
    Har smält nougat (odense) i vattenbad. Hällt upp i formar och ställt att stelna i kylskåp.

När jag sedan ska ge bort dem kan de ju bli lite mjuka. Är det någon som har något tips på hur jag ska få nougaten lite fastare? Ska eller kan man blanda med 1-2 rutor av mörk choklad?

• elpatron 25 november 2008

kan du inte ha lite stärkelse i?

ett armeringsjärn blir ju jobbigt så stärkelse kan va medicinen (Y)

• marjoh1 25 november 2008

Det bästa är nog att ha i lite choklad, ljus eller mörk spelar inte så stor roll bara det är god choklad. Själv brukar jag blanda ungefär lika delar av nougat och mörk choklad.

• elpatron 25 november 2008

ja, det går bra oxo men jag blandar inte lika delar av nougat och mörk choklad, jag tar 50% av mörk choklad och 50% av nougat, eller 50,00001 % för att vara petig, jag tror det blir bättre :D

• marjoh1 25 november 2008

Ha ha ha:D

• scako 26 november 2008

Skrivet av elpatron den 25 nov 2008

ja, det går bra oxo men jag blandar inte lika delar av nougat och mörk choklad, jag tar 50% av mörk choklad och 50% av nougat, eller 50,00001 % för att vara petig, jag tror det blir bättre :D

Du är väl en roligt prick du! :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.