Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Nougatparfait

  • Penne 16 mars 2008

    Hittade ett recept på nougatparfait med browniebotten som jag tänkte bjuda på nästa helg. Men jag vet inte om jag törs, har aldrig gjort parfait förut, tycker det verkar knepigt med äggen...

    Någon som har lite parfaiterfarenhet, är det hemskt svårt??

  • Ketronya 16 mars 2008

    Du kan inte dela med dig av receptet? Jag har gjort parfait någon gång och det har gått bra, så jag tycker inte det var jättesvårt!

  • Penne 16 mars 2008

    Receptet är från tidningen Buffé, och jag har inte prövat det ännu, men det låter gott tycker jag. Vispa 3 dl vispgrädde. Vispa 3 äggulor och en dl florsocker luftigt. Vänd ner 1 flaska nougatsås 260 g, och därefter grädden. lägg plastfolie i en terrinform. Täck booten med brownie, ca 25o g. Häll parfait smeten över och låt stå i frysen ca 5 timmar. Låt tina en stund i kyl före servering. Skär i skivor.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.