Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Nu behöver jag hjälp..igen!

  • Nusse 10 februari 2009

    Min moster brukade göra 'fluffkakor' när jag var liten. Jag kan för allt i världen inte komma ihåg vad de heter, så det här med att söka efter recept funkar inte alls speciellt bra.
    Det var som någon sorts mums-mumsfluff, fast lite fastare och de var fyrkantiga. Sen siktade hon choklad och strödde kokos över dem. Är det någon som vet vad de kan heta och kanske t o m ha ett recept, så vore jag evinnerligt tacksam!
    Må gott!

  • lennali 10 februari 2009

    Kan det här receptet vara det du menar
    Fluffiga kokosrutor

  • grill 10 februari 2009

    Jockes Mums Mums

  • popik 10 februari 2009

    Hej, MrsC har nog receptet du är ute efter kokosbollar heter dom.

  • Nusse 10 februari 2009

    Oj! Det tog inte lång tid att få svar! Tack snälla ni och nu ska det bli baka av! (L)

  • osita 10 februari 2009

    munkar eller mums-mums kallar vi dem i väst

  • Nusse 10 februari 2009

    Måste det vara strösocker i de här eller går det med sötningsmedel med?
    Kanske en otroligt dum fråga, men jag är inte smartare än så här!:D

  • Okänd 10 februari 2009

    Hej!
    Kolla in den här länken, kanske kan vara något till alla hjärtans dag!
    http://www.tasteline.com/recept/Karleksmums
    Janne-G & Lillan

  • systeryster 11 februari 2009

    Måste bara berätta hur det gick till den enda gången jag provade att göra detta bakverk.
    Följde receptet utan att läsa igenom det helt före. Gjorde i ordning smeten och satte igång elvispen, samtidigt som det gick upp för mig att jag skulle bli tvungen att stå och hålla den i 30 minuter. Hade nog inte gett mig in på att göra det överhuvudtaget om jag sett det innan.
    Det gick trots allt bra och de blev goda, men det kändes som en väldigt lång halvtimme....:Z

  • Gnurf 11 februari 2009

    Ja...Ni kvinnor brukar ju inte ha ett överskott av tålamod på lager....:D

  • systeryster 11 februari 2009

    Nä, blir lätt otålig om jag blir tvungen att stå stilla på en fläck allt för länge.(Y)
    Men Gnurf dig har jag allt tålamod i världen, över för.(L)
    Tillhör ju din fanclub vet du!

  • Nusse 11 februari 2009

    Skrivet av Gnurf den 11 feb 2009

    Ja...Ni kvinnor brukar ju inte ha ett överskott av tålamod på lager....:D

    Utom jag då! Jag var nog först i kön när det delades ut tålamod..och det är inte så jäkla kul jämt att vara tålmodig heller!*munpruttar*

  • Gnurf 11 februari 2009

    Tusan oxå...jag börjar känna ett inre tvång att dra dåliga skämt hela tiden...kan det vara någon form av abstinens efter lång avsaknad av Elpatron!?? :D

    *kämpa emot kämpa emot kämpa emot*

  • tilda 15 februari 2009

    Skrivet av Nusse den 10 feb 2009

    Måste det vara strösocker i de här eller går det med sötningsmedel med?
    Kanske en otroligt dum fråga, men jag är inte smartare än så här!:D


    Har gjort detta med sötningsmedel en gång. De blev för det första inte lika fluffiga och för det andra så blev de lite för söta. Minska mängden sötningsmedel jämfört med mängden socker så ska det nog gå bra.(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.