Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

nyttig glass!?

  • Rollan 14 augusti 2009

    Jag har hittat ett recept på glass utan mjölkprodukter men jag har inte vågat testa det.. jag hade tänkt att våga mig på det ikväll för det låter så himla.. annorlunda? :D
    haha, men man ska ha i avokado, banan och hallon. och avokadon ska tydligen ge den där krämiga konsistensen.
    Är det någon som har testat detta?
    (N)?(Y)?

  • Oliviah 15 augusti 2009

    Skrivet av Rollan den 14 aug 2009

    Jag har hittat ett recept på glass utan mjölkprodukter men jag har inte vågat testa det.. jag hade tänkt att våga mig på det ikväll för det låter så himla.. annorlunda? :D
    haha, men man ska ha i avokado, banan och hallon. och avokadon ska tydligen ge den där krämiga konsistensen.
    Är det någon som har testat detta?
    (N)?(Y)?

    JAG KOMMER HEM TILL DIG OCH SMAKAR! :D hihi, (L)

  • gimmiahug 15 augusti 2009

    Jag har inte testat med just avokado, däremot är en återkommande favorit här att frysa bananer och bär, sedan bara mixa dem tillsammans med lite socker - detta blir faktiskt som glass! Med både avokado och banan gissar jag att det blir härligt krämigt. Kul om vi får höra hur det går!

  • Rottweilern 15 augusti 2009

    Oj låter spännande med avokado...banan har ju lite samma effekt kan jag tänka mig. Jag ska nog också testa!:D

  • 15 augusti 2009

    att skära banan i lagom stora bitar och frysa in en stund är suupergott=)

  • maithab 16 augusti 2009

    Det låter jättespännande. Finns receptet här?
    Jag har inte provat göra glass med avokado däremot väldigt god och krämig smoothie (tillsammans med hallon bl.a).

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.