Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Nyttig och Kalorisnål

  • DevourMe 28 april 2008

    Hejsan!
    nu vill jag ha tips på ett riktigt kalorisnålt bakverk eller lite matigare snacks/tilltugg som man kan äta som "godis" eller nått.

    får gärna smaka mycke matigt och fräscht, inte så mycker fett och socker smak, och ha nyttiga frunkt/grönsaker eller annat i eller kanske nått som är gjort på skaldjur?
    nått nyttigt godis, vad som helst som går å mumsa på mer som "godis" till helgen eller nått
    men iaf nått där jag får veta näringsvärdet: vad som är i och hur mycker kalorier.:p

    Tack

  • starfighter 28 april 2008

    Ät popcorn

  • The_mama97mia 28 april 2008

    DevourMe? DU ser inte ut att behöva äta särskilt kalorisnålt.
    Frukt o grönt somplockmat är både gott o nyttigt. Du ska ge f-n i att räkna kalorier tycker jag.
    Men du var rädd om dig! *kram*

  • Okänd 18 juni 2008

    rostade solrosfrön.
    Strö över lite olivolja Salta lite med vanligt salt eller örtsalt.
    In i ugnen tills det fått färg. (Y)
    mumsmums!

    Men kom ihåg en sak! ( jag försöker inte mästra eller nåt, förstår om du vill äta nyttigt. Det är bra för kroppen, men haka inte upp dig för mycket på kalorier)
    Snacks ska man äta för att det är gott, inte för att det är nyttigt.

    Glöm inte bort att njuta på vägen bara! :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.