Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

överbliven kokosmjölk

  • Virvlande 15 november 2010

    Jag har lite kokosmjölk kvar, ca en halv burk. Nån som har nån idé om vad man kan göra med den? Gärna en efterrätt =)

  • svengelsk 15 november 2010

    Jag fryser alltid halva burken och använder nästa gång jag skall göra curry med kokosmjölk.

  • Zigges 26 mars 2011

    Jag hade precis samma problem för någon vecka sedan, då hittade jag ett suupergott recept här på matklubben, Rostad Kokoskladdkaka. Verkligen värt att prova! Superenkelt också :)

  • Pannband1 27 mars 2011

    Man kan göra baunty =) Är inte riktigt säker på stavningen. Mvh Alexandra

  • Isia88 28 mars 2011

    Skrivet av svengelsk den 15 nov 2010

    Jag fryser alltid halva burken och använder nästa gång jag skall göra curry med kokosmjölk.


    ÅåååÅÅHHHH!!! Att jag inte tänkte på att man kan frysa in kokosmjölk. Hur mycket kokosmjölk har inte gått till spillo totalt i onödan? Haha!

  • vitchokladkaka 31 mars 2011

    fräs lite röd currypasta i olja, häll på kokosmjölk, släng i kyckling/grönsaker/kött vad du har hemma helt enkelt. Servera med nudlar till, GUDOMLIGT gott och extremt svårt att misslyckas med ;)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.